View Full Version : The Dutch Bleachers Fc!
Riekie
10-30-2007, 03:43 PM
Yaaaaay and here it is, The Dutch Bleachers Fc.
Why are you writing in english then, you ask? Because I want to:yell
Now...join my minions, join!
Members:
Riekie- Heerhugowaard, Noord-Holland
Spacecat- S'-Heerenberg, Gelderland
Juunana- S'-Heerenberg, Gelderland
Ann-chan- Spijkenisse, Zuid-Holland
Sarada- Rotterdam, Zuid-Holland en Antwerpen, België
Cloud Nine- Amsterdam, Noord-Holland
Twsl- Den Haag, Zuid-Holland
Kinlyu- België
Tifa- Rotterdam, Zuid-Holland
Shallow_End- Zaandam, Noord-Holland
Dascu- België
spacecat
10-30-2007, 03:45 PM
Oh yay *joins* so you can teach me better dutch in here? Well I'm representing S-Heerenberg....a tiny town near Doetinchem, yes no one ever heard of it :yell
juunana
10-30-2007, 03:45 PM
=D onderling nummer twee =D
Riekie
10-30-2007, 03:54 PM
Yaaayy welcome welcome Dutchies:D
I'll be representing Heerhugowaard myself, also a small city in Noord-Holland.
Oow enne, natuurlijk kan ik of iemand anders je hier beter Nederlands leren;)
spacecat
10-30-2007, 03:54 PM
=D onderling nummer twee =D
Oh, dus nu doe je alsof je perfect nederlands kan spreken? Ik weet dat je nep bent hoor...
btw spacecat = onderling nummer een
juunana
10-30-2007, 04:01 PM
ik vertegenwoordig het zuider boerendorp, S-Heerenburg, Gelderland =D
Riekie
10-30-2007, 04:01 PM
Woah Space and Juu, that is shocking!!:eek: and then saying your Dutch is not so good..you are nuts:D
Ja, jullie zijn beiden mijn onderlingen! Now, Fetch me the newest Bleach chapter darnit:yell
Ann-chan
10-30-2007, 04:22 PM
ik hier representeer het welvarende Spijkcity! xD dat ligt in Zuid-Holland en het is een gat D:
en juu en space zijn dikke nepperts, die zitten op msn mij een beetje al die zinnetjes te vragen xD
Riekie
10-30-2007, 04:24 PM
Oooaah! Space en Juu WILL get punished:D
En natuurlijk, Welkom Ann-chan! Je komt uit Spijkenisse?
Ann-chan
10-30-2007, 04:29 PM
yup ik kom uit spijkenisse ^^ maar in de spijkenisser volksmond heet het spijkcity lol xD
spacecat
10-30-2007, 04:37 PM
Damn I got dc from msn xD Aw Anne you were meant to wait to tell her XD Oh well back to bad Dutch speak :p
juunana
10-30-2007, 04:42 PM
terug naar het slechte Nederlandse spreken...looppas van Reikie.Geen eerlijke Anne!!!Onthaal aan fc =D
I have no idea if i make sense D=
Ann-chan
10-30-2007, 04:48 PM
juu, wth ben je nou aan het zeggen joh xD nee hoor ik snap je wel :) en het is goed voor jullie nederlands om het zelf te proberen! :D maar dus niet aan je vader vragen lawl zijn nederlands is te oubollig XD
spacecat
10-30-2007, 04:50 PM
Eh as i said to Anne, Nederlands is niet moeilijk..... sjow Riekie wat is mijn straf?
edit: ahaha yes Anne it's for the best >_>
juunana
10-30-2007, 04:50 PM
>< yes my Dad speaks dinosaur dutch lmao xD I will keep trying >< xD
Ann-chan
10-30-2007, 04:55 PM
blijf proberen <3 kom naar nederland! is heel goed voor je nederlands lol xD toen ik naar japan was werd mijn japans ook direct beter dus misschien is het voor nederlands ook goed? :3
juunana
10-30-2007, 05:01 PM
Yeh I want to go back really bad. When I am there I do pick it up quickly =D. Hopefully Ill pick up japanese better when I go there too xD.
spacecat
10-30-2007, 05:06 PM
Anne- ja, ik weet xD Ik wil snel komen.
You guys have to correct us if we made big mistakes lol and you need to teach us hip/young dutch unlike the prehistoric language our dad speaks >_> btw Riekie we so had you going XD Like we can learn perfect overnight lmao
Sarada
10-30-2007, 05:13 PM
Heyyy!!!
Ik wil joinen!!!
En misschien kunnen we die Aussie's een beetje deftig Nederlands leren :D
Riekie
10-30-2007, 05:23 PM
Jaaaa welkom Sarada:hug
Jij represent Rotterdam hé?
Jaaaa Space en Juu moeten egt (it's supposed to be written like this: echt, but this is forum language:D) naar Nederland komen!!! En Kyaaa als Japan allemaal doorgaat:inlove
@Ann-chan; Woah, je bent in Japan geweest, vet heej?! wat heb je daar allemaal gedaan?!
spacecat
10-30-2007, 05:23 PM
Welkom bij de FC xD umm...Bleach...hoe heet dit in het Nederlands?
Riekie
10-30-2007, 05:26 PM
@Space: aan is fout;) it's supposed to be: bij.
Hmm..let me think of a good punishment here!
I'll get back to you on that:D
Sarada
10-30-2007, 05:28 PM
Jaaaa welkom Sarada
Jij represent Rotterdam hé?
Jaaaa Space en Juu moeten egt (it's supposed to be written like this: echt, but this is forum language) naar Nederland komen!!! En Kyaaa als Japan allemaal doorgaat
Ja maar ik wil ook wel Antwerpen representeren, want daar kom ik vandaan :D
Welkom aan FC xD umm...Bleach...hoe heet dit in het Nederlands?
Fan club is hetzelfde, maar je spreekt het natuurlijk niet hetzelfde uit :D
Riekie
10-30-2007, 05:33 PM
@Sarada: Jaa..je mag kiezen!:D of ik kan Antwerpen er ook gewoon bijzetten, wat je wilt;)
Ann-chan
10-30-2007, 05:40 PM
welkom bij de Bleek club Sarada! XDDDD R'dam ftw! XD *studeert in R'dam*
@Riekie
ik ben nu twee keer in Japan geweest. De eerste keer met de uitwisselingsorganisatie YFU. Ik had daarmee een beurs gewonnen (alles was geheel gratis dus :D) om tijdens de zomervakantie 5 weken in een japans gastgezin door te brengen ^^ dat was echt supergaaf, mijn gastfamilie is echt mijn tweede familie geworden ^^ die eerste keer was 2 jaar geleden, in 2005 en ik heb vooral met YFU en mijn gastfamilie allerlei sights gezien, een miljoen tempels etc. er zat een weekje rondreis met de YFU groep inbegrepen en dus ben ik met ze (kort) in Tokyo, Kyoto en Hiroshima geweest. Daarbij heb ik bijna niet echt dingen zelf gedaan eigenlijk, vooral tijd doorgebracht in het gastgezin en een weekje naar een Japanse school geweest ^^;
Deze zomer ben ik weer 5 weken terug geweest. (en zelf betaald, ouch D:) Eerst 4 dagen in Kyoto gebleven in een youthhostel, en ik heb vooral in Kyoto geshopt etc. Ik ben in die dagen ook nog een dag naar Kobe geweest om een concert van mijn favoriete band, the pillows, bij te wonen, dat was echt héééééél gaaf :DDDDD na de 4 dagen ben ik weer 3 weken naar mijn gastgezin gegaan. Die wonen in een klein dorpje in de bergen, heel knus en gezellie en heeeeeeel mooi in zo'n groot japans huis tussen de rijstvelden :D gelukkig is er wel een stad ter grootte van spijk dichtbij voor de broodnodige manga, cd's, purikura etc. xD tussendoor ben ik ook nog 4 dagen in Osaka bij een andere gastfamilie geweest, die van mijn broer (die 6 jaar geleden hetzelfde YFU programma heeft gedaan). Ook heel gezellie~ Verder ben ik met een van mijn gastzusjes, haar vriend en mijn gastbroertje naar Tokyo Disney geweest voor 2 daagjes.
Nadat ik de 3 weken had doorgebracht bij mijn gastgezin ben ik voor de resterende week in Tokyo in een hostel geweest om Tokyo toch eens écht mee te maken. echt helemaal geweldig <3 het is echt heel erg leuk, alhoewel ik toch meer van de Kansai regio houd ^^; ik ben daar gewoon overal geweest, shibuya, shinjuku, harajuku, tokyo tower, akihabara (dikke lol daar met al die otaku xD) en ik ben naar het paradijs van de doujinshi (en nog meer otaku lawl) Comic Market of ComiKet geweest <3 helemaal geweldig, de sfeer, de cosplayers, de doujin zomg XD
lawl lange post XD maar japan is gewoon awesome, dus verdient lang beschreven te worden ;D ik hoop zelf over nog eens 2 jaar weer terug te kunnen, het liefst met JET, net zoals juu en space gaan doen :3 Ik leer namelijk voor Engels lerares en tegen die tijd ben ik ongeveer afgestudeerd XD als ik dan nog niet afgestudeerd ben ga ik gewoon weer 5 of 6 weken op vakantie :3
OH OH EN O___O als jullie nou ook van Jmusic houden..... willen jullie dan eens langs schuifelen bij ons op www.visualkei.nl? is voor alle Jmusic~ niet alleen VK, alhoewel er wel veel VK fans zijn ^^;;; maar juist daarom hebben we meer Jpop fans nodig enzo :D
Sarada
10-30-2007, 05:42 PM
@Sarada: Jaa..je mag kiezen! of ik kan Antwerpen er ook gewoon bijzetten, wat je wilt
Ja sgoed (pay attention to the shortened 'is goed' Spacey)
welkom bij de Bleek club Sarada! XDDDD R'dam ftw! XD *studeert in R'dam*
Ja nou heb me buik vol van Rotterdam, goed als je student bent hoor, maar als je leuk en ruim wil wonen ....
spacecat
10-30-2007, 05:44 PM
Is that chat speak or ppl say that when they speak Sarada? Anne, you should link the ppls to some of your pics from Japan at your DA?
Sarada
10-30-2007, 05:47 PM
Is that chat speak or ppl say that when they speak Sarada?
Yeah you can also say it like that, it's not internet chat language.
Riekie
10-30-2007, 05:50 PM
Woow dankje voor je antwoord ann!! Hoe kwam je eigenlijk bij de YFU terecht, had je je opgegeven om naar Japan te willen o.i.d?
Oow en nog een vraag, als dit niet te raar is: wat kost een ticket naar Japan ongeveer...ik heb wel rondgekeken natuurlijk en zag belachelijk hoge bedragen, hopelijk kloppen die dus niet:D
Gah..Ik MOET naar Japan!!
Bevalt het je de opleiding tot engels lerares trouwens, en wil je dan specifiek in Japan gaan lesgeven of ik ook gewoon in NL?
Sorry voor de vele vragen, Japan gek hier!
Sarada
10-30-2007, 05:52 PM
Anne je 2 reizen naar Japan klinken helemaal geweldig!! Als wij ooit eens een hele verre reis maken dan word het zeker Japan!
Btw, hoe oud zijn al die otaku's daar?
Oow en nog een vraag, als dit niet te raar is: wat kost een ticket naar Japan ongeveer...ik heb wel rondgekeken natuurlijk en zag belachelijk hoge bedragen, hopelijk kloppen die dus niet
Ja maar ik zou niet met een onbetrouwbare maatschappij gaan vliegen ( misschien klinkt het een beetje paranoia ... teveel programma's over vliegtuigcrashen gezien ...)
juunana
10-30-2007, 05:54 PM
wow i think I am actually learning better from this xDDD Iam so jealous anne >< But next year Ill be in Japan =D
Yay Sarada <3333333 Dutch ppl =D
Riekie
10-30-2007, 05:57 PM
Ahh good, good Juu:D Soon, You'll even be thinking in Dutch I just know it:D
@Sarada: Naja, onbetrouwbare maatschappijen zoals airholland of maroccan airlines, hahaha neej, daar stap ik niet in hoor!
Maar goed...KLM is zéér duur en t moet wel een beetje goedkoop zijn ja.
@ Anne nogmaals: en ja, je reizen/vakanties klinken helemaal geweldig! Echt een ervaring om nooit meer te vergeten!
Was het trouwens ook niet een beetje vreemd voor de Japanners zelf om een nederlands meisje daar te zien, of viel dat wel mee? En kon je jezelf een beetje redden, wat betreft de taalbarriere?
Ann-chan
10-30-2007, 06:05 PM
Ja nou heb me buik vol van Rotterdam, goed als je student bent hoor, maar als je leuk en ruim wil wonen ....
tja wonen is overal kut waar je ook komt :/
@Space: good idea :D I also have some cosplay pics people might enjoy xD
dus~ http://neko16.deviantart.com/ voor picca's xDDDDD naw ik zift ze wel tussen de random crap uit :P okay, laat maar zoek je zelf ajb, ik word helemaal gek van al die urls plakken knippen tekst bij doen etc. XD ik ben lui :P
cosplay @ comiket *O*/
Hibari & Chrome <3333 (http://img.photobucket.com/albums/v465/neko16/IMG_0730.jpg)
Takasugi, Bansai and that girl that's Takasugi's slave xD (http://img.photobucket.com/albums/v465/neko16/IMG_0734.jpg)
Bel (notice the trademark Japanese bad teeth xD), Byakuran x2 and Levi (http://img.photobucket.com/albums/v465/neko16/IMG_0736.jpg)
Lal Mirch (ichigo and rukia in the background) (http://img.photobucket.com/albums/v465/neko16/IMG_0737.jpg)
Ryohei, Adult!Colonello, Adult!Hibari and normal Hibari (http://img.photobucket.com/albums/v465/neko16/IMG_0738.jpg)
Hibari, Chrome & Adult Lambo (Rukia in bg) (http://img.photobucket.com/albums/v465/neko16/IMG_0739.jpg)
Madao & Paako xDDDD (http://img.photobucket.com/albums/v465/neko16/IMG_0740.jpg)
Riekie
10-30-2007, 06:08 PM
Wooow vet anne! bedankt voor t posten, ga ze nu meteen checken!:D
spacecat
10-30-2007, 06:19 PM
Hibari & Chrome <3333 (http://img.photobucket.com/albums/v465/neko16/IMG_0730.jpg)
Da's echt gruwelijke cosplay! Nee Mukuro?
Btw wat is jouw favoriete Bleach karakter?
Grimmjow, hopelijk niet? lmao
Sarada
10-30-2007, 06:25 PM
Grimmjow, hopelijk nie? lmao
Zeg niet op onze kittie gaan haten he
Riekie
10-30-2007, 06:33 PM
Jaaaa...wij houden van Kitten:D hahaha! Neej hoor Space, we weten dat je veel gekker bent op Aizen, Gin en Luppi! Kyaaa Aizen, Gin en Luppi:inlove
spacecat
10-30-2007, 06:37 PM
Zeg niet op onze kittie gaan haten he
Ik vind hem minder leuk dan jij :D
Oh wellz...goeieavon! Tijd om naar bed te gaan.
Riekie
10-30-2007, 06:39 PM
Goeieavon! Space en slaap lekker he?
Ann-chan
10-30-2007, 07:02 PM
okay om alle vragen maar ff in een keer te beantwoorden:
Hoe ik bij YFU kwam:
Zoals ik al kort zei was mijn broer al 4 jaar eerder een keer geweest. Heel toevallig hadden mijn grootouders er een kleine advertentie voor gezien in de krant en wij waren altijd al Japan gek door de manga en anime en aangezien mijn broer op dat moment in aanmerking kwam voor die beurs hebben we het geprobeerd en hij mocht direct! ^^ en tja toen ik had gezien hoe cool dat was wilde ik ook wel! :D mijn zusje is ook nog aan het proberen om te gaan. De beurzen komen vaak op de site tussen februari en april dus mocht je interesse hebben~ je kunt ook op betaling mee met YFU (als je niet in aanmerking voor een beurs komt), een vriendin van mij heeft dat toen ook gedaan (ik heb haar door YFU ontmoet, wij gingen hetzelfde jaar) het kost voor de zomer ongeveer 3500 euro, en dan mag je wel in een gastgezin, maar de rondreis doe je niet.
Over reizen naar Japan:
kijk gewoon eens per jaar wat de prijzen zijn op zo'n zoekwebsite. Wees niet bang om over te stappen, het is echt heel makkelijk en je krijgt er vaak genoeg tijd voor. Het maakt het verder ook nog een stuk goedkoper. KLM is een definitieve afrader :S echt veeeels te duur. Voor zover ik weet is Swiss Air het goedkoopst als je meer dan een maand gaat (maakt verschil in de prijs als je langer of korter dan een maand gaat) volgens mij was Air France het goedkoopst als je onder een maand gaat. Ik heb voor mijn 5 weken bij Swiss Air 1030 euro betaald en dan stap je één keer over in Zurich. Het overstappen ging allemaal zeer makkelijk en Swiss Air is gewoon comfortabel en goed verzorgd ^^ die vriendin van mij is toen een keer 3 weken geweest met Air France en dat was ook allemaal prima bevallen. Dan stap je geloof ik ook één keer op Charles De Gaulle in Parijs over. Ook zij is deze zomer nog 6 weken met Swiss Air geweest en ook bij haar ging alles weer gesmeerd. Ik raad Swiss Air dus ook vooral aan als je wilt gaan vliegen :3 Zurich Airport is verder ook extreem overstap vriendelijk, alles is duidelijk aangegeven, iedereen spreekt goed Engels, er zijn goede voorzieningen etc.
Over leraarschap:
Ik wil gewoon Engels lerares worden, met voorkeur in Japan wel. Dat is toch wel echt mijn droom, maar ik geef op het moment in R'dam les en dat is toch ook wel heel erg leuk zo met al die verschillende soorten kinderen :) dat heb je in Japan helaas toch niet >__>; die kinders zijn allemaal zo wereldvreemd >__<;
Over Otaku's:
Het varieert hoe oud ze zijn en hoe otaku-achtig ze er uit zien XD ik heb er echt héle erge gezien maar ook echt superleuke jonge normaal-uitziende japanners die je daar echt niet van verdenkt maar die toch echt wel staan te obsessen over die kussensloop met een naakt animemeisje erop XD en tja, heel veel vrouwen hé xD in Akihabara zijn wel veel meer mannen, maar dat komt ook omdat het vooral een elektronica wijk is naast anime/manga/doujinshi. Op comiket is denk ik wel de meerderheid vrouw, maar dat komt omdat de meerderheid van de doujinshi die wordt aangeboden ook yaoi is XD ook zijn er veel meer vrouwelijke cosplayers dan mannelijke ^^;
Over taalbarriere:
naja, ik heb mezelf toevallig redelijk goed japans aangeleerd .___.; het is bij lange na niet perfect maar ik kan mezelf goed overbrengen en normale gesprekken voeren, dingen kopen, de weg vragen, info vragen etc. etc. de eerste keer dat ik ging was ik pas 17 en kende alleen maar japans uit manga etc. dus naja, ik kon best heel veel verstaan maar uh... mijn oh zo zelfverzekerde japans was dik onbeleefd XD nou is mijn gastfamilie heel modern en was allang blij dat ik wat japans sprak xD zij lachten me vierkant uit als ik iets geks zij of iets onbeleefds dus dat leerde ik snel af xD
in de twee jaar die volgden ben ik japans uit een tekstboek (Genki) gaan leren. Ik kan alleen hiragana en katakana zelf schrijven (wel kan ik kanji goed typen), ik kan redelijk goed lezen en ik ken nu gewoon alle beleefdheidsvormen. Spreken gaat bij mij het best, ik hou heel erg van accenten (mijn familie spreekt bv Osaka of Kansai-dialect echt heel leuk xD zo praat Gin uit Bleach ook btw xD) en ik onderzoek ook graag de laatste ontwikkelingen op het gebied van jongerentaal ^^ Ik ken bijvoorbeeld heel veel "jonge" woorden voor dingen. Een kennis van mij studeert japans in Leiden en wij hadden het over "gratis" tegen een japans meisje. Ik zei "tada desu!" en mijn vriendin keek me verbaasd aan en zei "gratis is toch ryou?" en dat is ook zo, maar tada is zeg maar de populaire vorm xD van dit soort idiote dingen hou ik dus echt heel erg lawl ik hou van taal <3333
Mijn gastfamilie was van de zomer zwaar onder de indruk van de vorderingen die ik gemaakt had in die twee jaar xD ze zeiden de heletijd "ann-chan wa hontou ni jouzu desune~" wat ongeveer vertaald naar "Anne is echt heel goed hé!" xD ze moesten me ook laten praten met al hun vrienden etc. om het te laten zien lawl
maar goed, taalbarriere is er wél heel erg als je echt nul japans beheerst en ook niet genoeg Engels. Toen ik in Japan aankwam zat ik in de trein te kletsen met mijn gastmoeder en een van mijn zusjes op de weg naar Tokyo en er was een spanjaard ofzo in de trein die niet precies wist waar hij er uit moest. Hij kende geen Japans en sprak mijn gastmoeder aan. Nou kan zij redelijk Engels, maar niet echt genoeg en hij sprak ook gebroken en haperend Engels. Ik probeerde nog om zijn Engels naar Japans te vertalen maar hij kon echt geen Engels, alleen spaans..... nou kan ik wel spaans, maar ik ben ook niet echt goed. dus dan sta je daar in de japanse trein. Je kan NIETS. Leer goed Engels, neem zo'n boekje met Japanse zinnetjes mee (zo'n Hoe en Wat in het Japans is oke), leer jezelf een beetje WHATEVER. Maar ga gewoon niet als je geen van beide kan. Japanners zijn zeer behulpzaam en zullen hun op uiterste best proberen om je te verstaan en te helpen (help jezelf en praat alleen gebroken engels tegen ze xD ze kunnen niet goed overweg met volzinnen lol) maar zonder japans of engels kom je er gewoon niet. Je hebt gewoon al geluk als je een goed engelssprekende japanner tegenkomt.
en over aanspreken, hulp vragen etc.:
vraag alsjeblieft niet teveel van ze! ze zullen je graag een klein stukje op weg helpen maar zelfs als je net die ene goed sprekende japanner vind, vraag niet te veel! ze zullen namelijk geen nee tegen je zeggen, maar vaak willen ze je helemaal niet zo veel helpen, hebben ze eigenlijk geen tijd etc. Dit doen heel veel Japanners en zo ben jij ongewild ook onbeleefd tegen hen, want je zit ze eigenlijk te dwingen om iets te doen wat ze niet willen. Als je de weg wilt weten, haal een goed kaartje. Ik heb ook leuke kaartjes van Tokyo en Kyoto kunnen kopen bij de Selexys~ en bij treinstations zijn vaak ook toeristeninfobureaus en die hebben vaak kleine papieren kaartjes etc. Als je het dan nog niet kunt vinden, probeer eerst eens een taxichauffeur! Ik ben in Kobe helemaal de weg kwijtgeraakt en taxichauffeurs hebben op mijn (op het station verkregen!) kaartje de goede weg getekend en verteld hoe ik moest lopen. Verder kennen de meeste taxichauffeurs ook wel een beetje Engels (alhoewel ik dat ook alleen van anderen weet).
Verder zijn tegenwoordig de meeste Japanners wel redelijk gewend aan buitenlanders, maar verwacht niet dat je snel een andere buitenlander zult zien buiten de grote steden om dan xD in die weken bij mijn gastgezin heb ik geen buitenlander gezien lol In Kyoto heb je veel Amerikanen en in Tokyo zie je vanalles en nog wat, maar ook niet alsof je ze de hele dag ziet hoor, integendeel xD Osaka is tegenwoordig ook wel wat populairder aan het worden. Twee jaar geleden had ik er nog geen een gezien toen ik bij mijn broer's gastgezin op bezoek was maar dit jaar waren er toch al een paar. Als je weinig buitenlanders wilt zien doe je er goed aan om eens niet naar al die touristenspots te gaan maar eens gewoon lekker te gaan winkelen in een dept. store ofzo ^^ (of een afwijkend dagje uit zoals comiket! doet niemand behalve idioten zoals ik XD) is hartstikke gezellig en leuk en geen buitenlander te zien. Heel veel buitenlanders mijden namelijk de gewone winkelstraten etc. omdat ze niet genoeg Japans kunnen of niet geinteresseerd zijn ofzo geen idee. Maar altijd als ik gewoon zomaar ergens heen ging was ik weer de enige xD als ik naar een touristenspot ging waren er altijd wel een paar.
en nee mijn favo bleach character is NIET Grimmjow LAWL het is HIBARI!!!! >D j/k maar um, geen idee >__>; ik denk nog steeds Gin xD
*buiten adem* nou ik hou d'r mee op voor vandaag lawl XD verder vragen beantwoord ik later wel XD
Riekie
10-30-2007, 07:37 PM
Aah anne je bent geweldig!! Hartstikke bedankt voor deze gedetailleerde informatie zeg! Hier heb ik zeer zeker wat van opgestoken;)
Ik heb een paar maanden geleden dat boekje gekocht ja van Hoe en Wat Japans, en er staat redelijk veel informatie in!
Nu, als de taal freak dat ik ben, ben ik alleen nog opzoek naar een Genki wat jij net vermeldde. Ik heb wel van die cursussen gezien op internet van het NTI oid maar weet niet goed of dat wel goed materiaal is.
Wat de reis betreft: Ik weet niet voor hoelang ik van plan ben om naar Japan te gaan, ga eigenlijk alleen op bezoek:D En weet natuurlijk ook niet hoelang ik daar dan dus zou kunnen verblijven;)
Ik zal zeker even op die sites kijken van swiss air etc.
Bedankt he!
spacecat
10-31-2007, 07:20 AM
en nee mijn favo bleach character is NIET Grimmjow LAWL het is HIBARI!!!! >D j/k maar um, geen idee >__>; ik denk nog steeds Gin xD
*buiten adem* nou ik hou d'r mee op voor vandaag lawl XD verder vragen beantwoord ik later wel XD
Hahaha Hibari xD mijn is Lambo...
Ja Gin is goed :D
juunana
10-31-2007, 08:27 AM
Yay Mine is Hibari too xDDDDDDDD :glomp hehe If Hibari came into Bleach he would make it more interesting lmao...especially in a Kimono XD Okay Hiba not coming to bleach lmao. Yay Gin. =D
Anne I claimed you XDDDDDDD You now belong to me =D
Riekie
10-31-2007, 10:17 AM
goedemorgen en avond iedereen;)
Sjow, ik ben toch kwaad joh op m'n moeder, niet normaal.
Ik zou wel alleen naar Noord-Amerika mogen maar niet naar een ander ver land>.> Shit heej dat slaat toch nergens op?! Naja, ik zie wel, ga er toch naartoe, hoe dan ook:D
spacecat
10-31-2007, 10:22 AM
goedemorgen en avond iedereen;)
Sjow, ik ben toch kwaad joh op m'n moeder, niet normaal.
Ik zou wel alleen naar Noord-Amerika mogen maar niet naar een ander ver land>.> Shit heej dat slaat toch nergens op?! Naja, ik zie wel, ga er toch naartoe, hoe dan ook:D
Aww :glomp Riekie. Ik weet hoe u voelt...
mijn papa ><
Riekie
10-31-2007, 10:26 AM
Haha aww Space, ik ben geen U he:D gewoon jij of je;)
Ja heej, 't is echt niet grappig:(
spacecat
10-31-2007, 11:29 AM
Aw Riekie :hug
at least zijn wij niet meer married xD
Ik wil een nieuwe keyboard...lol Hoe ik zeg keyboard?
LOL Dad is blaring BZN.
juunana
10-31-2007, 12:25 PM
Hoe ben betekende ik te studeren met BZN.......><
Ann-chan
10-31-2007, 03:12 PM
@space: keyboard is keyboard lawl je hebt ook toetsenbord, maar dat zegt echt niemand xD
@Riekie: awww waarom mag je niet D: ik mocht ook? ik ben nog een jaar jonger dan jij ook .___.; gebruik als argument! >D met mij ging het ook prima in m'n eentje ^^ en die vriendin van mij is weer een jaar jonger dan ik, die is al 3x in d'r eentje geweest o___o;
oh en no thanks voor de info, ik hou gewoon van lullen lawl xD
@juu: lawl, bzn xD waarom ben ik geclaimed?! D: ik ben van mezelf hoor >__<; j/k maar ik snap nix van mensen claimen lol, iemand moet het maar uitleggen xD maar omg waarom heb jij hiba ;___; ik wil yamagoku claimen lawl xD en squalo omg XD
Orlando
10-31-2007, 03:15 PM
I so wish I was Dutch and could read all that! Spaaaaacey, you're talking about me I can tell :wtf
spacecat
10-31-2007, 03:18 PM
Hahaha ok thanks Anne XD
Orlando gtfo you aren't Dutch :p and yes I am saying nasty nasty things about well...u know what :p
Riekie
10-31-2007, 05:57 PM
Yeah...what the heck are you doing here Orlando, only genuine dutchies are allowed:D
Jaaa...ik zou het wel kunnen proberen als argument maar m'n ouders zijn zoo moeilijk met alles>.< Gah..Ik moet iets goeds verzinnen waardoor 't allemaal beter wordt:D
Ann-chan
10-31-2007, 06:03 PM
^ze hebben zowieso nix meer te zeggen over je reisgedrag? xD je bent 18 geweest dus heb je geen toestemming meer nodig om naar het buitenland te reizen lol basically kunnen ze zeggen wat ze willen, maar als jij wil gaan dat mag dat wettelijk gesproken wel xD maar dat maakt het wellicht alleen maar erger om dat te zeggen haha XD
iig zou ik niet met ze naar dat walgelijke lost in Tokyo kijken :S dat schept echt zo'n verkeerd beeld :/ ik weet niet eens of het nog op tv is lol het haalde zulke slechte kijkcijfers XD niemand wil een stel boeren in tokyo zien xD
Riekie
10-31-2007, 06:09 PM
@Anne: jaaaaa ik vond dat programma écht geweldig!! Die domme gasten die erin zaten waren echt té erg voor woorden! Ik had echt medelijden met alle Japanners, zoo zielig hoe ze tegen hen deden:(
En tering heej, ze wilden helemaal niks doen aangezien ze zich daar te goed voor voelden...doe ff normaal man, dat is ook een deel van hun cultuur of hoe ze daar leven dus doe 't gewoon:S Gekke gasten die er in dat programma zaten, 9 van de 10 voelden zich véél te goed!
Hahaha en m'n ouders keken er sowieso al niet naar, ik lekker in m'n eentje, helaas is 't al wel een tijdje van de buis af ja..ik ben benieuwd wanneer het weer terugkomt..hopelijk ooit!
En ja, daar heb je gelijk in ja...ik ben dan wettelijk volwassen als ik ernaartoe ga maarja, 'zolang je in dit huis woont heb je je aan deze regels te houden'. :S
Ik kan zeggen ja dat anderen die zelfs jonger dan ik zijn er alleen naartoe gaan maarja..of dat zal helpen? ik hoop 't wel in ieder geval:D ik MOET gewoon een keer naar Tokyo!
Oow en nog een vraag, sorry dat je er mee wordt doodgegooid maar jij kon jezelf ook echt wel vermaken daar alleen, dus alleen op stap en dergelijke?
@Space: I knew you were too happy about being divorced with me:D Hahaha did I wrong you so in the 1,5 hours we were marriedXD
Sarada
10-31-2007, 06:29 PM
Ik zou wel alleen naar Noord-Amerika mogen maar niet naar een ander ver land>.> Shit heej dat slaat toch nergens op?! Naja, ik zie wel, ga er toch naartoe, hoe dan ook
Das lullig, ik zou eerder Noord America als 'gevaarlijk' bestempelen dan Japan.
He ik wil wel meegaan :D
Ann-chan
10-31-2007, 06:43 PM
xD ligt eraan wat jij "echt vermaken alleen" noemt lawl xDDDDD ik was van 'sochtends 9 uur tot savonds 6 ongeveer op stap iedere dag in Tokyo en Kyoto (de tijden dat ik alleen was dus) en ik heb me prima geamuseerd XD in Tokyo had ik ook nog een tv, dus ik was altijd voor 6'en terug om anime te kijken savonds lol maar in Kyoto zwerfde ik rond in prachtige parken, straten en weet ik veel wat tot het donker begon te worden (wat, let wel rond ACHT uur is in Japan! ze hebben namelijk geen zomertijd daar >__>;) in de middaguren raad ik je vooral aan om lekker te shoppen in winkels, want die hebben namelijk airco XD het is echt bijna ondoenlijk om smiddags op straat te lopen zonder levend te verbranden D:
en verder kocht ik een shitload aan leesvoer daar, dus mocht ik eens geen zin hebben om vroeg weg te gaan of om mezelf savonds te vermaken dan ging ik manga en doujin lezen enzo XD en als je zo iemand bent die dat leuk vind (ik iig niet echt XD) in het hostel in Tokyo had je ook avonden waarbij het hele hostel bij elkaar kwam om karaoke te doen enzo. Vaak gaan mensen daar ook uit in clubs en weet ik veel wat, maar die mensen waren zooooooo elitistisch dat ik ze wel kon wurgen en ging prompt overal heen waar zij maar niet waren kutemo's die zichzelf oh zo vk vonden xD
en ik had gewoon van te voren voor iedere dag een uitje bedacht zodat ik dat niet ter plekke hoefde te doen.... ik heb ook wel wat geschoven enzo, ik zou eerst maar 1 dag naar comiket gaan en uiteindelijk ben ik 3 dagen gegaan omdat het te tof was xD maar dan ging ik op een andere dag meer dingen tegelijk doen etc. probeer van te voren ook al een gidsje te krijgen met een metro kaartje van tokyo bijv. en dan doe je er heel goed aan om van te voren alvast te kijken hoe je ergens moet komen. Vaak kun je op websites van de bezichtigingen zien bij welk station het dicht in de buurt is en dan kijk je op je metro kaartje hoe je vanuit jouw dichtsbijzijnde station daar moet komen, inclusief over stappen op andere lijnen etc. heb ik ook gedaan en helpt al een hele hoop met zoeken naar die lijnen XD bijv. op Tokyo Station moest ik ondergronds naar een bepaalde lijn lopen en dat duurde echt een kwartier ofzo xD dan helpt het als je al weet welke lijn je nodig hebt en dat je dus niet als je er bent pas realiseert dat het de verkeerde is D:
dus een hoop van het "jezelf vermaken" zit ook in de voorbereiding. Wees niet bang om gidsen te kopen, doe het gewoon en ga eens lekker zitten uitvogelen wat je nou wilt zien en wanneer je dat dan wilt doen. Kijk wel uit met feestdagen, in de zomervakantie heb je bijvoorbeeld de "obon" week en dan gaat heel Japan naar zijn/haar geboorteplaats en dan zijn op random dagen (iedereen kiest andere dagen uit dat ze vrij hebben) alle voorzieningen dicht en vaak ook touristische spots. Je kunt er bijvoorbeeld de donder op zeggen dat tijdens obon het postkantoor en de bank een aantal dagen gewoon dicht zijn en dat is irritant, want postkantoren zijn de weinige plaatsen waar pinautomaten zijn XD let daarbij ook op met hostels boeken als je dat gaat doen, want ze zijn voor je het weet volgeboekt door japanners die hun familie op komen zoeken in die week. er werd mij ook ten strengste afgeraden tijdens obon naar kyoto te gaan want alles was dicht en hostels vol xD
damn weer zo'n lange reply :/ ik moet echt eens leren concreet te zijn ofzo en niet andere dingen erbij gaan halen XD
Riekie
10-31-2007, 07:21 PM
Ahh dankjewel voor je reply nogmaals:D Sorry dat ik je zoveel vragen stel;)
Oow enne, ik vind je lange replies helemaal niet erg hoor, juist interessant om te lezen!
Naja...wat dat betreft ben ik dus niet zo'n held om zelf wat gaan doen...Ik vermaak me zeer in m'n eentje maar opstap gaan...help:D Ik moet sowieso zéér veel informatie opzoeken allemaal en hopen dat 't allemaal gaat gebeuren volgend jaar:D
Jaa!! Leuk Sar, gesjellig:D
spacecat
11-01-2007, 08:55 AM
No Riekie, I just thought I would cause more of a headache...why, would a second chance be accepted? But you only want my money :cry
Ann-chan
11-01-2007, 04:50 PM
@Riekie:
vraag maar raak zou ik zeggen, ik vind het niet erg om iets gevraagd te worden, daar ben ik immers voor als leraar lol xD
ga samen met iemand dan? maar je ging toch ook op bezoek? (bij juu en space? xD die willen vast wel wat met jou gaan doen denk ik <3)
Riekie
11-03-2007, 10:49 AM
Goeiedag iedereen!
Jaa.....ik heb wel een vriendin die mee zou willen maarja, geen geld he;) niet dat ik veel te besteden heb, ben nu aan 't sparen dus wie weet hoe ver ik kom met alleen al geld voor het ticket:D
Naja, ik moet gewoon ff kijken en informatie zoeken...en natuurlijk kijken wat zij willen:D
Gah ik wil zo graag daarnaartoe he, het moet gewoon!:D
@Space: sorry dear for me being such a leech...I promise I won't nag for money, much.
Ann-chan
11-03-2007, 01:11 PM
^heb je een baantje ofzo? :3 ik spaarde ook en had echt zoiets van, ik kom er nooit! maar toen ik een baantje kreeg had ik het geld in no-time bij elkaar en ook nog eens een flink zakgeldje erbij ;D dus als je kan, gewoon veel solliciteren en een baantje nemen! ik heb toen zowat alles wat ik verdiende gespaard en dat tikt toch lekker aan <3
Sarada
11-03-2007, 02:22 PM
Goedes middags!!
Weet iemand toevallig waar we zitten met Heroes op RTL? Eerste seizoen nog of al in het tweede seizoen?
K heb het hele eerste seizoen al gezien op me pc, maar ik wil evt wachten met het tweede seizoen. Tenzij wij natuurlijk weer zo bagger traag zijn dat we pas halverwege het eerste seizoen zitten ... en ik heb het dan net weer gemist donderdag hmmm.
Btw Hiro FTW !!!! Dat ventje is zooo fokking waanzinnig!
Ann-chan
11-03-2007, 02:34 PM
ooooh ik ben wel al begonnen aan seizoen 2 hoor <3 maar mijn mama kijkt nog steeds op RTL naar Heroes. We hebben net die 5 years later aflevering gehad, dus we zitten wel over de helft geloof ik.... misschien nog 4 of 5 afleveringen? ik weet het niet meer precies :/
maar om (zonder echte spoilers ;) ) mijn mening te geven over seizoen 2: het is wel minder leuk dan seizoen 1 vind ik .___.; en dat komt (bij mij dan) vooral door het feit dat het wel lijkt alsof iedereen verliefd MOET worden :S echt srsly iedereen heeft opeens een gf/bf en daar gaat het dan alleen maar over T__T; plot development is op t moment toch vrij weinig aanwezig :/
Riekie
11-04-2007, 04:57 PM
Ja, we krijgen nog 3 afleveringen ofzow en dan eindigt het! waars krijgen we pas weer seizoen 2 volgend jaar mei:( Ach, ik ben ook 1x trouw aan mezelf en blijf op rtl 5 kijken naar de laatste 3, is tog wel geinig:D
Oow en ja, ik heb een baantje voor 1 dag in de week maar heb morgen een sollicitatiegesprek bij een overdekte kinderspeeltuin o.i.d. voor iig nog 1 dag in de week, maarja op oproepbasis dus miss krijg ik er dan wel veel meer dagen bij, dus dan tikt 't geld helemaal lekker aan:D
juunana
11-04-2007, 05:19 PM
haha I fail XD something about deliveries XD and children xD lmao ;__;
Ann-chan
11-04-2007, 06:52 PM
lawl is about part-time jobs at a playground for children XD and I dunno where you got the deliveries part, but there is no such thing XDDDD
Sarada
11-04-2007, 08:27 PM
maar om (zonder echte spoilers ;) ) mijn mening te geven over seizoen 2: het is wel minder leuk dan seizoen 1 vind ik .___.; en dat komt (bij mij dan) vooral door het feit dat het wel lijkt alsof iedereen verliefd MOET worden :S echt srsly iedereen heeft opeens een gf/bf en daar gaat het dan alleen maar over T__T; plot development is op t moment toch vrij weinig aanwezig :/
Ja ik heb wel meer gehoord dat seizoen 2 minder is.
Gelukkig is die Simone al dood. Mijn god dat was een irritant wijf. Niks was goed, altijd maar zeuren.
Als het nog tot mei volgend jaar duurt dan weet ik niet of ik het volhoud. Misschien wacht it wel tot dit seizoen compleet is. Heb gehoord dat het een heel kort seizoen wordt :cry
Riekie
11-04-2007, 08:34 PM
Je bedoelt seizoen 2 en dat die al bijna is afgelopen? okeej dan..naja moet daar tog nog aan beginnen dus ik ziet wel.
Cloud Nine
11-04-2007, 09:04 PM
JOINAGE! Bleach-lievend meisje uit Amsterdam hier ^^
juunana
11-05-2007, 07:03 AM
lawl is about part-time jobs at a playground for children XD and I dunno where you got the deliveries part, but there is no such thing XDDDD
LOL then I failed worse than I thought XDDDD
Welcome Cloud Nine!!!!!!!!!!!!:glomp
Ann-chan
11-05-2007, 09:35 AM
^lawl je leert het ooit nog wel hoor xD
welkom Cloud Nine :D
Riekie
11-05-2007, 06:26 PM
Heej en welkom Cloud Nine;)
And yeah, don't worry Juu...you'll know everything in no time:D
Ann-chan
11-06-2007, 12:13 PM
d'r gaat hier zeker niemand naar Dir en Grey in A'dam morgen? XD ik heb er echt zin in though~ <3 maar nog meer in Plastic Tree in Amstelveen zaterdag omg *O*/ kaartjes zijn nog te koop aan de deur dus als iemand nou nog zin heeft.... we hebben echt meer mensen nodig ze verwachten niet eens dat het halfvol is ofzo XDDD
en echt, wat een baggerweer is het vandaag :/ ik heb nu nog minder zin om om kwart voor 4 op school te gaan zitten suffen tot 10 voor 5 D: ik heb de eerste les al geskipt (die vrouw die het geeft is echt hel, ik kan haar niet 2 lessen achter elkaar aan XD) maar als het regent ga ik echt niet hoor D:
Riekie
11-06-2007, 12:20 PM
Ehh..ik ben zeker achterlijk maar wat is het 1e stukje precies? Is dat een uitgaansgelegenheid oof?
Hahaha...is ze zo erg dan? en ja, hier is t ook een beetje kutweer..naja hier regent het nu niet meer maar gister was t ook hel wat dat betreft.
Ann-chan
11-06-2007, 01:42 PM
^neuj je bent niet achterlijk hoor <3333 zegt mij alleen dat jij waarschijnlijk niet naar Jmusic luistert ^^ Dir en Grey is een van de bekendste (tenminste, buiten Japan, binnen Japan ook wel) japanse bands van het genre "visual kei" (ookal zijn ze dat niet meer lol), ze maken tegenwoordig (hard)rock/metal XD en ze treden dus morgen voor het eerst in NL op.... niemand die het geloofde toen het net bekend was XD
hun laatste vid: http://www.youtube.com/watch?v=mMLm4sC0SN8
en Plastic Tree is hetzelfde verhaal XD is een redelijk bekende Japanse band, die zaterdag optreed in Amstelveen ^^ zij maken gewone rock (maar ook ballads enzo XD), met af en toe eens een klein beetje hardrock ertussen.
vids: http://www.youtube.com/watch?v=VegZGbPHOlE
http://www.youtube.com/watch?v=X8bwxj6EKx0
keiharde Jmusic plug hier! XD maar Jmusic is ook gewoon vet leuk, of het nou pop, rock, hiphop of electro of whatever is <333 meer mensen in NL moeten het luisteren! :D (en nog een shameless plug!) JOIN US! @ www.visualkei.nl :D
en het weer.... tja het is nu mooi.... maar ik ga toch maar niet naar school XDDDD ik heb er toch geen toets over deze toetsweek.... volgend blok ga ik weer naar die lessen, zolang ze maar niet meer de enige lessen die dag zijn D:
I so wish I was Dutch and could read all that! Spaaaaacey, you're talking about me I can tell :wtf
yaaaaaa orlando i'd so wish i was dutch too T______T;;; but i'm a huge riekie-fan so i still want to join T____T;;; is that possible? o pwetty pweaaaaseee :3
Riekie
11-06-2007, 01:54 PM
Hahaha Twsl you are nuts<3333 :hug
Ahh okay, het is dus Jmuziek...das wel leuk ja! Visual kei is tog dat ze eruitzien als vrouwen oooof..? Wel jammer dat niks bij mij in de buurt is zeg...:( echt jammer is dat!
@Twsl: waar woon je precies, dan zet ik je namelijk ff op de kaart;)
spacecat
11-06-2007, 01:55 PM
I thought u were dutch twsl? Hmm I am confused though :nuts
hahah darned 'i fell thru the basket'~~ :(
@riek: den haag ^___^;;;
Riekie
11-06-2007, 02:02 PM
hahaha dank dank u:D
awww....don't worry twsl, you got us now:crazy
Ann-chan
11-06-2007, 02:10 PM
yey~ welkom twsl :D Den Haag is wel tof :O
@Riekie: ja dat is een manier om visual kei te omschrijven ja XDDDD vroeger was dat ook wel zo, maar tegenwoordig veranderd het idee van "Visual Kei" eigenlijk heel erg... het is per band verschillend eigenlijk ^^ en je hebt heel veel zijstroming enzo :D bij mij is ook nooit wat in de buurt :/ ik moet echt heel erg haasten enzo en waarschijnlijk ook eerder weg omdat het allemaal zo ver is XD maar ik ga gewoon want dit gebeurt waarschijnlijk nooit meer D: alhoewel er wel steeds vaker Jbands komen :3
bethankst ann-chan ^^
quite shocked to see that spacecakesama and juunana (aren't you the one from the ulqi cosplay pictures? O_O) are dutchies~~ ^_^;; are you exchange students or smth? =DD
Sarada
11-08-2007, 03:19 PM
Leuk stukje nu op de radio:
De politie gingen op illegalen controleren hier in Rotterdam.
Nou ok, dan krijg je zo'n achterlijk wijf op de radio te horen, die zegt "ja en ze discrimineren want ze controleren alleen de identiteit van kleurlingen en Nederlanders die kunnen gewoon doorlopen."
Ja trut, tuurlijk doen ze hen niet controleren, want een Nederlander zal ook nooit illegaal zijn in Nederland!
Oh en het schijnt dat we binnenkort een inbreker wel een mep mogen verkopen als we hem binnenshuis betrappen, terwijl je nu dus gewoon zelf aangeklaagd kunt worden als je je spullen verdedigd.
Kutland. Echt waar.
Riekie
11-08-2007, 03:38 PM
@Sarada: ja, dit land is echt achterlijk.
''Ja, en ik was aan het inbreken daarzo enne toen kwam de man des huizes en die verkocht me een mep. Nou, dan ga ik dus natuurlijk naar de politie om aangifte te doen van mishandeling want ja, ik heb natuurlijk niks misdaan''
Ziek land dit, echt waar.
Oow en dat wijffie op de radio, wat een dombo! Oow oow oow wat moet er van dit land terechtkomen..
Ann-chan
11-08-2007, 05:38 PM
@twsl: juu en space zijn halfjes xD maar ze kunnen geen echt nederlands :P
@sarada: lawl, wat een morons zijn sommige mensen toch ook :/ duh dat mensen met een nederlandse nationaliteit geen illegaal kunnen zijn? en hoezo mag je die asshat die je spullen komt jatten geen klap verkopen?! WTF, eigen schuld dikke bult??? =__=;
Dit land is zowieso gewoon dik kut met alles :/ alhoewel ik nu ook niet graag in Belgie wil wonen lol, die kunnen het ook echt niet xD beetje wet aannemen die tegen de grondwet ingaat, idioten T___T;
Sarada
11-08-2007, 08:11 PM
Ja maar daar kan je tenminste nog een redelijk huis kopen.
Maar echt joh, als je wat tegen die M*** doet, dan komen ze gelijk met 50 de straat op en slaan ze de hele boel aan gort. Leuk dat anti-discriminatie, maar alleen als het hun kant op gaat, wij moeten maar opletten wat we zeggen, nou, daaag, als ik wat naar me kop krijg dan krijgt die ander ook een 'vuile kut*wat voor nationaliteit het is*'
In Nederland kan je nu tenminste niet zomaar meer binnenkomen. Belgie en Nederland zijn de enige landen die zomaar alles binnen laten.
you're shocking me sarada :eek:
Ann-chan
11-09-2007, 10:12 AM
hmmm nou zo erg als Sarada denk ik er iig niet over xD maar ik vind het zo langzamerhand toch ook wel een beetje vaag worden hoor, sommige buitenlanders hebben een idee alsof wij zich aan hen aan moeten passen :S
over het algemeen ben ik zeer voor buitenlanders, aangezien een maatschappij van alleen maar Nederlanders ook niet werkt, dan kun je je nooit inleven in andere culturen en worden we allemaal zoals die boeren in al die randprovincies, racistisch en onbegripvol tegenover mensen die ook maar een beetje anders zijn dan zij. en daar wordt ik dus flink pissig van :P
maar het blijft een feit dat zij zich in onze maatschappij willen nestelen, niet andersom. Daarom ben ik wel voor inburgering en extra aandacht voor jongeren uit andere culturen, maar ook vooral ouderen, want die leren een taal niet meer zo snel/goed en kunnen vaak minder makkelijk tegen zo'n grote verandering en hebben meer moeite met aanpassen. Wat hier echter niet bij helpt is dat ze mensen willen dwingen maar één nationaliteit te laten hebben, in sommige landen kun je je nationaliteit niet eens afwerpen of staat er de doodstraf op of weet ik veel wat en verder geeft het mensen het idee dat ze zichzelf niet mogen zijn.
............OMG HET HAGELT DDDDDX en niet zo'n beetje ook O___O; damn, het is winter ofzo :/ [/random]
Sarada
11-09-2007, 05:58 PM
Ja nou nou, was niet schokkend bedoeld ofzo, maar soms word je het een beetje zat zegmaar. Hier op Zuid al genoeg gebeurd, steekpartijen, mensen neergeknald, en 's avonds naar de supermarkt, ja nou dat doe je liever niet, want er staan 10 gasten voor de winkel gestald die daar niet horen, en daar ga je niet voor je lol doorlopen. We hebben hier in de buurt zelf ook geen koopavond, want mensen vinden het gewoon eng en de winkels vinden het te onveilig om open te zijn.
Schijnt dat ze de maaskering whatever hebben ingeschakeld ofzo ... heeftiiiiig!
Ann-chan
11-09-2007, 09:13 PM
^ik zeg ook niet dat je geen punt hebt hoor, het is namelijk wel zoals je zegt. Ik geef les op een school in kralingen en daar kan je overdag amper door die buurt lopen zonder dat er 10 van die "stoere" gozertjes staan :/ wat ik wel echt naar vind is dat er vaak allemaal shady figuren in geparkeerde auto's zitten zonder zichtbare reden, voor hetzelfde geld doen ze die auto open en rukken ze je erin ofzo >__<;
Riekie
11-10-2007, 10:57 AM
Woow...kennelijk woon ik dan dus in een wat bravere stad...
Maar goed, wat buitenlanders betreft: je komt hier en wil hier van de uitkering profiteren dus dan kan je wat mij betreft ook wel een beetje inburgeren, op kosten van de belastingbetaler natuurlijk.
Die oudere mensen die alles veel minder snel leren..tja, blijf dan in je eigen land of ga een cursus nederlands doen...zoiets, als je maar inburgert en iets van een andere samenleving wilt opsteken/leren aangezien dat je nieuwe thuisbasis is geworden.
Ik word ook al helemaal schijtziek van die gasten die jouw nationaliteit de grond intrappen maar als je wat terugzegt dan oow, moet je bijna onderduiken. Nee, dat vind ik zooo zielig...donder op naar je eigen land als die zo perfect is. Als je hier zo graag wilt wonen dan doe je maar beter je best, en profiteren valt daar dus niet onder.
Sorry...word een beetje schijtziek van al die gasten.
hahaha riek, jaaaa vooral die mensen die je in je laatste alinea beschrijft ken ik wel xD maar daar moet ik altijd om lachen :( aan de ene kant alles haten wat met nederland te maken heeft maar aan de andere kant wel lekker je uitkering bleven innen, haha om zulke mensen moet ik gewoon lachen xD serieus nemen zit er bij mij niet meer in dan
Sarada
11-10-2007, 05:28 PM
Tja ik kan er niet echt om lachen, want jij als niet profiterende Nederlander kan wel meneer Abdul huppeldepup zijn hepatitis medicijnen gaan betalen terwijl hij hier illegaal verblijft. En dan gaat het om duizenden euries iedere maand he.
Plus dat iedereen met een uitkering zorgtoeslag krijgt, huurtoeslag, als de wasmachine kapot is krijg je geld voor een nieuwe, korting op gemeentebelastingen, of zelfs vrijstelling, geen waterschapsbelasting. Ze doen geen ene flikker, verdienen zelf nog wat bij met een krantenwijkje, of met ander zwartwerk, en ze krijgen wel overal korting op.
En we vragen ons af waarom het allemaal zo duur is.
Echt als ik alleen zou zijn, en ik zou kinderen hebben zou ik ook niet werken, je zou wel gek zijn.
hahaha goh ik heb hier echt totaal geen verstand van >___> maar wat bedoel je met dat ik voor illegale meneer abdul zn medicijnen moet betalen? O_O;; illegale mensen kunnen toch geen uitkering aanvragen? (hopelijk vraag ik nu niet iets stoms T____T;;)
wat die zwartwerkende mensen betreft, denk ik wel dat ze heel erg riskant bezig zijn :|| volgens mij kan je aardig wat dagen zitten/geld betalen als je daarop betrapt wordt >___>;; daar wordt toch wel regelmatig op gecontroleerd ofzo? :X
Ann-chan
11-11-2007, 10:44 AM
^als je een uitkering hebt en ze ontdekken dat jij geld verdient, dan zetten ze je uitkering stil totdat je geld weer op is :/ mijn oom heeft een uitkering, en mijn oma is zo langzamerhand alvast het geld van de erfenis aan het uitdelen, maar wij moeten het geld voor hem in hele kleine beetjes onder de tafel door aan hem geven, anders zetten ze z'n uitkering compleet stil totdat het geld weer helemaal op is :/ mensen met een uitkering kunnen bijvoorbeeld ook bijna niet sparen voor iets ofzo, want dan zeggen ze: oh, kijk eens hoeveel geld jij hebt! ga daar maar lekker van leven dan! 8D dus een uitkering is ook niet alles hoor :/
Sarada
11-11-2007, 12:04 PM
Nou ja, ik weet niet hoe het komt dat je oom een uitkering heeft, maar hij krijgt wel gratis geld, waar iedereen anders wel voor moet werken. En al die andere mensen moeten wel zijn kosten financieren.
Ja je kan niks opbouwen, maar je moet niet vergeten dat je wel onderhouden wordt. Het heeft 2 kanten.
Mijn schoonmoeder heeft ook een uitkering, zij werkte niet toen ze getrouwd was, en toen ze alleen kwam te staan met 3 kinderen, tja, dan zou ik ook niet gaan werken. Magoed, die kinderen zijn al lang het huis uit nu, dus ja, er is geen reden dat ze niet zou kunnen werken. Ze is nu ook al gedeeltelijk weer aan het werk gezet.
hahaha goh ik heb hier echt totaal geen verstand van >___> maar wat bedoel je met dat ik voor illegale meneer abdul zn medicijnen moet betalen? O_O;; illegale mensen kunnen toch geen uitkering aanvragen? (hopelijk vraag ik nu niet iets stoms T____T;
Omdat hij hier in Nederland is en je kan niemand zorg weigeren.
Ann-chan
11-11-2007, 01:25 PM
naja ik kom ook niet voor m'n oom op hoor, hij is prima geschoold maar hij heeft gewoon nix gedaan met z'n leven :/ het was alleen als voorbeeld.
maar enfin, ik heb geen zin meer in deze rechtse praat, kunnen we ergens anders over gaan praten? t wordt opeens zo zwaar hier XDDDD
wat hebben jullie van t weekend gedaan? ik ben gister naar A'dam/Amstelveen geweest smiddags en savonds in Amstelveen naar een concert van de japanse band Plastic Tree geweest :D was echt vet tof <3333
wat leuk ann-chaaan ^___________^;;; weet niet of ik ervan zou kunnen genieten hoor :p onbekende nummers die je zelfs niet eens verstaat T_____T;;; naja.. behalve als het een heel megahippe melodie heeft dan is het wel leuk =DD net als dat ene mahiya-hiiiii mahiya-huuuuuuu mahiya-haaahaaa nummer (omg can't believe i actually did that xD)
edit: @riek: *jeeeej* ^__________^;;; dank je weeell~~ =DD jaa heb op school wel wat basiskennis gekregen om in photoshop dingetjes in elkaar te knutselen haha het was eigenlijk voornamelijk alleen knip/plak-werk hoor :$ (wou een bericht naar je terug sturen maar blijkbaar moet ik het eerst spreaden T________T;;;; )
Ann-chan
11-12-2007, 11:05 AM
^
a) het zijn geen onbekende nummers XD die band staat gewoon altijd in mijn iPod hoor :P
b) ik kan het ook redelijk verstaan, dus dat is ook niet van toepassing XD en dan komt mijn eeuwenoude argument: al die spaanse shit verstaat toch ook bijna niemand? :/ maar allemaal dikke hits, niemand kan het ook maar een kont schelen dat ze er nix van verstaan, zolang het maar leuk is om naar te luisteren toch? dus zelfs als ik er een keer nix van snap, dan kan het nog steeds leuk zijn om te luisteren... en je krijgt meestal de boodschap toch wel mee in de melodie :)
wel toffe banner man, dat Dutch Bleachers ding xD
okay, LAWL die vent naast me zit Bleach te lezen XDDDD
Riekie
11-12-2007, 12:12 PM
Hahahah leuk joh ann-chan!! was t nog een beetje druk?! Ik ga wel ff zoeken naar een geinig nummer op internet van ze:D Wil nu toch wel weten watvoor muziek het precies is:p
Oow enne gein! welke chapter issie aan 't lezen:D
Jaaaaaaaa zooooo leuk trouwens!!! een paar maanden geleden kwam ik terug van Haarlem met de trein en hij ging niet meer door naar Hhw (heerhugowaard) want er was weer eens een fokkin storing ofzow dus ik stap uit en loop naar de bussen met m'n Bleach manga in de hand, die ik net daarvoor had gekregen van een vriend..en loop dus langs een groepje japanse jongeren, tenminste dat wist ik bijna zeker. Ik ga kijken hoelaat de bus zou gaan en of ik nog tijd had om een broodje te kopen ofzow (moest ik namelijk weer langs die jongens)..uiteindelijk loop ik een paar keer langs ze en opeens zijn ze weg, jammer dacht ik. sta ik dus uiteindelijk op m'n bus te wachten (was veel te laat) komt er opeens een jongen naar me toe van: Burichi?! en ik zo: jaaaaa!! dus ik praten in Nl en engels (hij probeerde nederlands te spreken maar voorstond er helemaal niks van) en uiteindelijk dacht ie dat ik op maandag naar Japan zou gaan, terwijl ik zei, of tenminste dacht dat de manga op maandag uitkwam in Japan. Naja, het was gewoon superschattig en het meest geinige was: ze woonden in jaar in mijn stadje:eek: Ik zei dus ook zo van: woow man, wat moeten jullie in Hhw? t is hier doodsaai en je kan niks!!
Njaa...sindsdien vind ik Japanse jongens nog schattiger/leuker:D zooo cute!!
@tw: ik vind 'm echt superleuk en het geeft toch niks dat het een beetje knippen en plakken is, ik kan het namelijk niet:D Laat staan dat ik Photoshop heb:p
Ann-chan
11-12-2007, 02:13 PM
^ja t was best wel druk, ik had veel minder verwacht <3 en het was leeeeeeeeuuuuuuuuuuk omg! Ryutaro (de zanger) is mijn held, hij is zo schattig xD ik heb hem een handje gegeven lol xD en typ gewoon Plastic Tree in op YouTube, vind je het vanzelf :)
hij was de laatste aan het lezen maar hij zat heel nerderig te grinniken (echt zo hurhurhur XD) tijdens het lezen dus ik heb hem maar niet aangesproken XD
awwww dat is zo cute XD naja de meeste Japanners zitten in N-H hé, in Amstelveen, dus wellicht kom je er wel een aantal tegen xD en ik weet niet waar ze daarvoor woonden in Japan, maar 80% van Japan is een gat kleiner dan Hhw waar je ook nix kan doen, dus tenzij ze uit Tokyo zelf kwamen zullen ze zich wel thuis voelen hoor XD
Riekie
11-12-2007, 02:39 PM
Awww coooool!!! zoo vet dat je 'm een hand hebt gegeven zeg!! zei je ook nog wat tegen hem in het Japans/NL/Engels of dat niet?
Jaa..das wel waar ja, maar ik had toch wel een beetje medelijden met ze:/ vast in dit gat voor een jaar! Ik hoop voor ze dat ze heel vaak de stad (Alkmaar okay saaaaai, Amsterdam, Rotterdam of Utrecht in zijn gegaan) anders kan je het hier echt niet uithouden uit watvoor een gat je ook komt uit Japan zelf:D
Ann-chan
11-12-2007, 04:03 PM
halve zaal heeft hem een hand gegeven lol, hij hing op een gegeven moment echt over ons heen XD en iedereen lag over mij omdat ze erbij wilden omg major smashage @__@; maar hij was echt zoooo schattig X3 *kan niet ophouden* hij had allemaal nederlandse zinnetjes ingestudeerd enzo lol JOELIE SIJN GOED! en WAI KOMEN TOROEF xD echt te lief! en ik schreeuwde voor het laatste nummer in het Japans HET WAS LEUK :'D naar hem toen het ff stil was en hij keek me zo aan en zei: ja? 8D en ik: uhuh en toen was hij blij xD t was echt te lief allemaal xD hij lijkt heel erg op L XD maar die band heeft ook een keer een Death Note cosplay gedaan xD (http://a1.vox.com/6a00cd96fc45494cd500cdf7ed0771094f-320pi)
xD is Hhw echt zo erg? Ik vind Spijkenisse al erg :/ maar ach, die Japanners redden zich wel, ookal zijn ze een beetje houterig met de taal, ze leren het maar moeilijk >__<; die man bij de Japan Bookshop woont volgens mij ook al jaren in Nederland en op zich is zijn Nederlands heel goed, maar het klinkt gewoon nog steeds heel Japans xD en ik heb toen op de Japanse Ambassade ook van die jongeren van de Japanse School uit R'dam ontmoet, eentje was 7 jaar in Nederland en hij kon alleen "tosti" zeggen TT___TT;;; z'n Engels was wel gewoon goed gelukkig lol
Riekie
11-12-2007, 04:20 PM
Té vet!! Woow ik zou ook helemaal gek worden als ie over het podium heen hangt...beetje jammer alleen dat je werd geplet:( Je stond dus op de 1e rij?
Echt zoo schattig dat hij wat in 't nederlands riep, vind ik echt knap, naja knap, leuk dat 'ie dat toch maar gewoon even doet, het had namelijk niet gehoeven!
ennnn dat jij dat in het Japans riep! Echt leuk dat ie dat zo waardeerde<333
Woow..ik moet me echt eens meer in de japanse muziek verdiepen:yell het de enige liedjes waar ik naar luisteren zijn meestal een OP of ED van een anime of Suwabe Junichi>.<
Je zei toch ook dat er binnenkort noch een andere band naar NL toe komt?
Oow en jaa, de taalbarriere...Nederlands is een moeilijke taal om te leren ja, dat weten wij zelf ook wel als we naar anderen luisteren en die zelf niet eens behoorlijk de taal spreken, dus bijna petje af wat de buitenlanders betreft.
Gelukkig kennen zij wel bijna alle klanken die wij gebruiken dus wordt het al wat makkelijker, maarja, sommigen zijn ook gewoon laks zoals misschien die jongen die alleen 'tosti' kon zeggen:/
Lol en hoe kwam je terecht bij de Japanse Ambassade? Dus doordat je die 'beurs/reis' had gewonnen naar Japan?
En ja, Hhw is saai..redelijk groot maar saai, Alkmaar is stukken leuker.
Ann-chan
11-12-2007, 05:11 PM
^nee ik stond op de 2e/3e rij maar iedereen probeerde erbij te komen XD en voorlopig is dit helaas de laatste geloof ik ^^; (maar je weet maar nooit, kan zo weer wat aangekondigd worden) er is wel nog een soort avond met Japanse bands in december, maar ik ga daar niet heen ^^; die bands zijn ook iets minder "toegankelijk" zeg maar, je moet er echt van houden. Ze zijn ook wat harder ^^;
als je het leuk vind kun je rondkijken op www.visualkei.nl, (lees wel aub de regels voor je post XD) een forum voor japanse muziek maar ook op JaME (Japanese Music Europe) kun je heel veel info vinden :> http://www.jmusiceuropa.com/nl/ hier staat vaak ook als eerste als er weer een concert is ofzo ^^ als je wilt downloaden raad ik JpopSuki (http://mullemeck.serveftp.org/jps_beta/) aan, het is een bittorrent site. Je moet je wel even aanmelden op het forum, maar daarna kan je gewoon beginnen met downloaden :) als je nog niet veel geupload hebt moet je geloof ik wel even wachten voor je nieuwe torrents kan downloaden ^^;
maar....Suwabe Junichi? heb ik een Atobe Keigo fan gevonden? XDDDD ik was vroeger echt helemaal weg van hem, maar ik heb PoT opgegeven, het kan me echt niet meer boeien :/ maar als ik dan die OshiAto doujin op m'n plank weer zie.... XDDDD en die stem he, omg Suwabe Junichi is zoooo awesome <3
en die jongen zat dus op de Japanse School en ik krijg zo het idee dat ze daar geen Nederlands leren T___T; t zijn allemaal van die kinderen van ambassade personeel en zakenmensen ook geloof ik hoor, van die mensen die over de hele wereld geplaatst worden iedere zoveel jaar.... en ja door die beurs was ik op de ambassade xD allereerst zijn de eindtoelatingsgesprekken daar, maar nadat we terugkwamen werden we opeens uitgenodigd om te verhalen over onze reis aan de ambassadeur en te interacten met japanse jongeren van de Japanse School die ook een taiko-drum voorstelling gaven :> en er was japans eten omg TEMPURA *O*/
Sarada
11-12-2007, 05:42 PM
Ach joh, der is niks mis met in een gat wonen, lekker rustig, kan je in je nakie door het huis rondlopen 's ochtends als je gaat douchen of naar de wc gaat.
T is handig hoor, de stad, alles in de buurt, volop winkels, maja je gaat toch je rijbewijs halen dus je moet dan alleen wat verder rijden voor de winkels.
Leuk dat Plastic Tree live kon zien, ik ken hun nummers denk ik niet.
Kennen jullie Kagerou?
Riekie
11-12-2007, 06:08 PM
@Ann: Neej, maar tellen Grimmjow, Katana, Gio, Archer, Van Argeno, Greed, Koji, Sting, Cain, Fuuma en Shiba ook?:D
Ik weet hoe Keigo eruitziet en hoe hij klinkt *yummm* maar nooit PoT gezien eigenlijk...naja, 1 ova die ik wilde zien en na veel zoeken eindelijk gevonden, maar dat telt niet nee:D
Kyaaaa Suwabe is zoooooooooo goed en man, die stem *drooooooool* Ik ben eigenlijk een beetje alles van hem aan het checken sinds ik Grimmjow heb gehoord en kan alleen maar zeggen dat 't heel zéér goed is om naa hem te luisteren, ook wat z'n liedjes betreft. *jaa echte Suwabe fan hier^^*
Heb je trouwens toen het PoT live event gezien met de Seiyuu? Ik had gezien tot net nadat Suwabe kwam (hij is de grootste ster van die show) alleen nadat ie binnenkwam heb ik niks meer kunnen vinden>.< terwijl datsoort evenementen toch echt lang duren...en dat was toch vrij in het begin dacht ik...
@Sarada: Neej sorry, nooit van die band/groep gehoord>.<
Ann-chan
11-13-2007, 08:34 AM
serieus? Is suwabe junichi Grimmjow?! O___O; DAMN. tis dat ik werkelijk walg van de Bleach anime maar ik zou het bijna gaan kijken om Suwabe xDDDDD en Greed van FMA wist ik ook.... en hij is ook um dingetje.... die italiaan... de seme.... wat is z'n naam nou? van de Ikoku Irokoi Romantan drama CD XD
meh PoT hoef je niet te zien, weten wie Atobe Keigo-sama is is genoeg XD Ik heb ook de PoT live event dus niet gezien, daar heb ik niet zoveel interesse in... ik had ooit wel een verslaving aan die musicals, damn dat was vermakelijk XD met Katou Kazuki als Keigo lawl
@Sarada: yup ik ken Kagerou, maar heb er nooit echt naar geluisterd... die zijn toch uit elkaar gegaan vorig jaar/begin dit jaar ofzo?
Riekie
11-13-2007, 08:42 AM
Ja...de anime is vooral nu echt walgelijk ja...fillers en de animatie is zoo slecht nee, geen pretje om naar te kijken, wel om naar te luisteren als je Grimmjow dus hoort:D Het 1e en 2e gevecht met Ichigo was 'ie wel goed getekend e d maar nu....*walging*
Ann-chan
11-13-2007, 08:47 AM
^mjah ik heb geloof ik nooit verder dan aflevering 20 heb gekeken ofzo :/ ik heb niet eens gezien dat ze naar SS gingen en weetikveelwat XD
buh rijles en dan direct naar school voor projectbespreking D: ik wil gewoon in bed liggen suffen vandaag XD
Riekie
11-17-2007, 10:28 PM
Oow okeej dan:D Naja, geeft ook niks ieder z'n smaak, gelukkig!
Hoeveel rijlessen heb je al gehad? Ik stop er telkens mee omdat ik er geen zin meer in heb, ja ik weet het: LUI!! Ik ben al wel bezig om m'n theorie te halen maar helaas ben ik daar ook al 2!! keer voor gezakt..écht slecht dus.
Hoe ging je project bespreking?
Ann-chan
11-18-2007, 11:17 AM
^ha...haha....ha......*rent keihard weg* 72 lessen en 3x gezakt tot dusver 8D;;; en destijds 2x gezakt voor m'n theorie ook >__>; ik zuig, maar ik blijf gewoon net zolang doorgaan totdat ik hem heb xD en als ik nu voor de 4ex zak (26 november weer :/) dan mag ik naar rijkswaterstaat, daar is het examen makkelijker dus wie weet xD ik hoop wel echt dat ik hem snel haal want in januari verloopt m'n theoriebewijs DDDD: mag ik WEER gvd DX
project bespreking was lui maar productief op zich :3
iemand nog iets leuks gedaan dit weekend? xD ik helemaal nix :P boek gelezen en geds'd in bed en verder eigenlijk nix XD ik ben extreem lui~ <3
Sarada
11-18-2007, 12:22 PM
Oei oei rijles verhalen .....
k heb in augustus me rijbewijs gehaald, en man ik ben zoooooo blij dat ik dat nooit meer hoef te doen!
En zo'n benzine auto is ECHT anders dan een diesel (waar je meestal in zult lessen) ... zucht, ben dus niet echt zeker met die auto van ons, ik rij ook maar 1 x in de week.
Ik heb ook zo'n 60-70 lessen gehad, hoewel het echt wel saai werd op het einde en ik het echt wreed zat was. Gelukkig wel alles in 1 keer gehaald.
Ann-chan
11-18-2007, 12:37 PM
^ja dat hoor ik ook altijd T__T; bij een diesel auto gaat alles zo makkelijk.... je laat je koppeling opkomen en je rijdt weg maar bij een bezine auto blijft-ie gewoon staan XD en je moet veel meer gasgeven enzo :/ maar bij onze buren is het altijd omgekeerd xD die kinderen hebben in een benzine auto gelest maar zij hebben zelf een diesel auto en de buurman klaagt altijd dat ze veel te veel gas geven XD
@riek maar er bestaan toch cd-roms waarmee je vragen kunt oefenen? :) of doe je dat al en is het echt heel moeilijk? T______T;;;;
@ann-chan waaaaaa wat klote! heb je examenvrees ofzo? T___T;;; hopelijk haal ik alles in 1x ^_^;;; hoeveel kost zo'n examen eigenlijk? =D
Sarada
11-18-2007, 01:10 PM
^ja dat hoor ik ook altijd T__T; bij een diesel auto gaat alles zo makkelijk.... je laat je koppeling opkomen en je rijdt weg maar bij een bezine auto blijft-ie gewoon staan XD en je moet veel meer gasgeven enzo :/ maar bij onze buren is het altijd omgekeerd xD die kinderen hebben in een benzine auto gelest maar zij hebben zelf een diesel auto en de buurman klaagt altijd dat ze veel te veel gas geven XD
Ja en mijn vriend die is zo van, huh? verschil? waarin dan???
Echt dan kan ik hem wel ze nek omdraaien, maja das dus het verschil tussen mannen en vrouwen ... dat blijkt wel weer.
Diesel:
- koppeling laten opkomen, lekker laten rollen en dan gassen
Benzine:
- ietsje gas geven, niet te weinig anders slaattie af, niet teveel want dan gaattie tekeer als een gek
- koppeling laten opkomen, heel goed luisteren want ja, te weinig gas en hij gaat HEEEL vervelend schokken en dan slaat hij af, en ja bij teveel gas schiet hij ineens naar voor.
En ja die van ons die wil wel, daar hoef je maar ietsje het gas in te trappen en die gaat ervandoor, dus t is bij iedere stop een gevecht om dat ding op een normale manier, dus zonder loeiende motor en zonder die motor te laten uitvallen, weer op gang te krijgen.
Verder is't een fijne auto, die lesauto moest je echt terugschakelen in ze 2 bij een bocht, anders dan vloog je bijna uit de bocht, die van ons kan je rustig in ze 3 laten zonder dattie gek gaat doen.
Maar parkeren ... vergeet het maar hoor, ze leren het je heel minimaal, dus tja, ik kies nu gewoon makkelijke plekjes uit. Echt tussen 2 auto's fileparkeren doe ik niet. Tijdens me examen moest ik het wel doen ( achter 1 auto dan) en dat ging zo snel dat die examinator effe stond te kijken van 'zo, we staan ...'
Riekie
11-18-2007, 01:35 PM
@Twsl: Ja, die had ik ook. Ik mocht hem lenen van de vriendin van mn broer..en heb m voor het 1e examen ook echt helemaal doorgespit al die vragen...en nog gezakt.
2e keer had ik m helemaal niet meer gebruikt..alleen de vragen goed doorgeleerd van wat ik de vorige keer fout had...kennelijk dus niet goed genoeg terwijl ik er heilig van overtuigd was dat ik geslaagd zou zijn:cry
Sarada
11-18-2007, 01:56 PM
Ik had ook die cd rom, en het boek, dus k had het boek doorgespit, en alle examens geoefend op de cd, maar ze zijn soms echt onduidelijk, en onlogisch, bv met bushaltes, en je moet heel goed op de kleine details letten.
Zo stond er in het boek dat een rolstoelgekruiker niet iemand is die zich moeilijk voortbeweegt, dus je hoeft er niet voor te stoppen. Nou, dat klinkt nogal gek, want zoiemand kan niet zomaar de stoeprand over bv.
En vragen zoals, mag je hier links rijden (op de snelweg, 2 baans), ja op zich zou het dus mogen, want er is geen doorgetrokken streep enzo, maar je kan ook denken, nee het mag niet, want je mag niet onnodig links rijden.
Dus ja, soms moet je een beetje geluk hebben.
Ze doen ook heel irritant met de voorste rij beginnen, dan roepen ze alle nummers op die geslaagd zijn. Magoed als je dan aan de achterste rij zit dan is dat lekker.
Ann-chan
11-18-2007, 06:05 PM
ik vond het beter om vooraan te zitten, dan mocht je tenminste direct weg XD
Ik had de cd-rom en het boek ook maar uiteindelijk was het puur geluk met een makkelijke toets XD ik had 2 op dezelfde dag gedaan, 1e x gezakt met 11 fout 2x gehaald met 5 :/
en fileparkeren.... dat leren ze je idd alleen maar met 1 auto, niet met 2 T__T;
echt, ik kan goed fileparkeren, maar als er 2 auto's staan.... ik zou het niet weten hoor XD maar ik kan wel achteruit tussen 2 auto's in als ze gewoon recht staan zeg maar :3
en dat van die rolstoel slaat idd nergens op T__T; het is al moeilijk voortbewegen als je achter een rolstoel loopt, laat staan als de persoon die erin zit hem zelf bestuurd :/
Sarada
11-18-2007, 07:10 PM
ik vond het beter om vooraan te zitten, dan mocht je tenminste direct weg XD
Ik had de cd-rom en het boek ook maar uiteindelijk was het puur geluk met een makkelijke toets XD ik had 2 op dezelfde dag gedaan, 1e x gezakt met 11 fout 2x gehaald met 5 :/
Wij mochten onze plek niet kiezen :(
en fileparkeren.... dat leren ze je idd alleen maar met 1 auto, niet met 2 T__T;
echt, ik kan goed fileparkeren, maar als er 2 auto's staan.... ik zou het niet weten hoor XD maar ik kan wel achteruit tussen 2 auto's in als ze gewoon recht staan zeg maar :3
Tja ik ben zo ban dat ik onze auto mol, maar ik ga het wel een keer proberen :D, voorlopig doe ik fileparkeren als ik er gewoon kan inrijden :D ( eruit komen lukt altijd wel) en bij 'recht' parkeren gewoon derin rijden, en eruit rijden achteruit dat lukt ook wel ( heb een trekhaak dus als ik iets achteraan raak dan ist bij mij tegen de trekhaak :D
Riekie
12-05-2007, 03:11 PM
Fijne Sinterklaas iedereen:yell:love:yell
Ik vier het zondag pas maar iedereen die het vanavond of wat dan ook viert, veel plezier!
spacecat
12-05-2007, 03:17 PM
I have neglected the FC forgive me guys :( so did you get socks Riekie lol
Riekie
12-05-2007, 03:54 PM
Ha...hmm, I'll forgive you..I've spent a month not looking at it too:D
Oow and nopes, not yet but I'm sure I'll get them, I needs them:yell
Ann-chan
12-05-2007, 04:21 PM
yey fijne sinterklaas :) ik zit hier met de USA familie >__>; maar we gaan wel gourmetten <33333
Sarada
12-05-2007, 05:02 PM
eeeh wij doen niks thuis, vind het meer iets voor kinderen, is hier in Nederland ook veel meer dan in Belgie (waar ik vandaan kom).
Ben vandaag thuis gebleven, dus heb op het werk wel het gedicht van de baas gemist ( hij schrijft een kort stukje voor iedereen).
Riekie
12-05-2007, 06:34 PM
Aah veel plezier met de Amerikaanse kant van de familie, of is het geen familie, gewoon een familie?
Ja, das waar Sarada, sommige delen van België is het veel meer dan de andere.
oow, das wel jammer dat je die gemist hebt vandaag maar dan krijg je 'em morgen of dat niet?
Sarada
12-05-2007, 11:59 PM
Nee ben morgen zowieso vrij, en vrijdag ben ik misschien nog 'ziek' ... mijn kat is bevallen ( naja in process, moet er nog 1 uitkomen) en das allemaal nie lekker gegaan en de kleine wil niet drinken, dus ik ben hem aan't voeren nu, moet iedere 2 uur in't begin, dus geen nachtrust, maar mij nie gezien dat ik dan ga werken vrijdag als die kleine nog niet bij mams wil drinken.
Riekie
12-06-2007, 01:06 AM
Ooohhh hoop dat 't snel goedkomt joh! veel sterkte met de kitten en jijzelf natuurlijk:hug
Maar had je een paar maanden geleden niet ook al kittens?
Ann-chan
12-06-2007, 12:37 PM
@riekie: ja is amerikaanse kant van de familie >__>; je hoort nooit wat van ze en ze komen 1x in de 4-5 jaar ofzo en dan moet je gezellie doen :/ maar twas op zich ook wel weer beetje gezellig en gourmetten is gewoon tof >D
@sarada: AW KITTENS *____* veel success~ hoop dat het een beetje goedkomt met ze <3
Riekie
12-06-2007, 02:27 PM
Hahahah jaa...gourmetten is zeker lekker en dat kennen ze daar natuurlijk niet, of wel? naja gelukkig was het toch nog gezellig:D
Ann-chan
12-06-2007, 02:52 PM
^naja het zijn gewoon nederlanders hoor XD maar mijn oom en tante wonen al 25-30 jaar in Amerika en zijn amerikaans staatsburger en weet ik veel wat :/ mijn nicht is wel hier geboren en snapt wel wat nederlands maar spreekt alleen maar amerikaans en ze is daar ook gewoon vanaf haar 5e af aan geweest ofzo dus die weet niet beter.... en haar man is een echte amerikaan. Maar die twee waren er niet want m'n nicht is in verwachting dus wil ze liever niet vliegen enzo....
Sarada
12-06-2007, 02:54 PM
Kitten-update:
Riekie, dat was van een andere poes, deze poes had nog nooit een nestje gehad, en het is dus echt rampzalig gegaan. Eerste was dus gisteren middag geboren, ging heeel moeilijk, en mams had er geen interesse in, dus heb zelf de kleine maar gedroogd en warm gehouden. Later bij mams gelegd, die ging wel een beetje eraan likken, maar echt van 'oh das mijn baby!', neehoor. T kon der eigenlijk nie echt wat schelen als die kleine begon te jammeren. Heb dus maar wat melk gegeven, kleine wilde ook niet drinken bij mams.
Naja toen later vond ik dat die kleine het niet echt goed deed, wilde nog altijd niet drinken, dus naar de dierenarts. Daar heeftie een glucose injectie gehad, en hij staat nu op antibiotica. Ook bleek er nog een kitten in te zitten dus. Mams heeft een injectie gehad om de weeen op te wekken, dus wij weer naar huis. Ook gelijk KMR (vervangende kittenmelk) gekocht, want ik had er all niet echt een gerust hart in dat het wat ging worden.
Uiteindelijk was het 4 uur 's ochtends toen de 2 eruit kwam, geen wederom zeer moeilijk, en het was gelijk duidelijk dat die kleine niet meer leefde.
Dus ja, dan zit je dan met 1 baby, die geen aansluiting bij de moeder heeft gevonden, en die dus met de hand gevoerd en gemasseerd moet worden.
En de moederpoes, tja die ligt helemaal voor pampus. Wat ik er verder mee moet, geen idee, zou ze het een volgende keer wel goed doen? Geen idee, en tja, wil ik daar wel achter komen. Ze is me zo tegengevallen, ze heeft me best wel teleurgesteld.
Ben vandaag nog thuis, en ik denk dat ik morgen ook thuisblijf, als de kleine nog leeft, want ja, daar moet je altijd rekening mee houden. Op dit moment zit ik dus lekker te moederen, iedere 2 uur spuitje melk klaarmaken, eten geven, buikje masseren, kontje masseren, de warme kruik vervangen, en de kleine weer instoppen.
Riekie
12-06-2007, 03:14 PM
Ah dat is heel sneu om te horen zeg! Wat zielig voor die kleintjes. Hoop echt dat de 1e kitten het overleefd ook al moet je om de 2 uur voeren en weet ik het wat.
Jammer dat die moeder geen 'moedergevoelens' heeft zeg, echt apart is dat soms ja, misschien was ze nog te jong?
Heel veel sterkte de komende dagen in ieder geval en ik hoop dat het toch nog goed afloopt:hug
Ann-chan
12-06-2007, 03:49 PM
ach wat zielig! echt heel veel sterkte ermee zeg, echt rot dat die ene al dood was :'( ik hoop echt voor je dat je die ene nog levend kan houden en naja, daarna heb je natuurlijk wel een heel speciale band met dat poesje, heb je toch echt zelf groot gebracht :)
wel jammer van die andere poes, tis een best een teleurstelling ja als je eigen poes d'r kinderen niet eens wil opvoeden .___.;
Sarada
12-06-2007, 04:18 PM
Tnx voor de support!
Tja de poes is helemaal niet te jong. Ik weet dat het een enkele keer voorkomt, vaak bij een eerste nest, of ook bij kittens die niet goed zijn ( de poes voelt dat dan en accepteert het kitten niet).
Magoed hoop echt dat hij het red, worden een paar zware weken, snachts opstaan, met de lunchpauze naar huis, magoed over 2 weekjes is het Kerst, dus dan hoef ik niet zoveel te werken, en dan gaat hij ook al beginnen met pap en zachte brokjes.
Ik zit te denken van, zal ik foto's nemen, wat als hij dan daarna doodgaat, dan zijn die foto's wel een pijnlijke herinnering. Heb hem ook al een naam gegeven, tegen beter weten in, want hij kan echt gewoon de komende weken nog doodgaan, maar als hij het red, dan heet hij Dexter.
Riekie
12-06-2007, 04:23 PM
Aaaw das echt een leuke naam! *denkt nu aan Dexter's Laboratory*
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee om foto's te maken, zo heb je toch nog een pijnlijke maar mooie herinnering aan de kitten als hij het niet overleeft, als hij wel blijft leven is het nog mooier om te zien.
Dat zal zeker zeer zwaar worden ja om telkens naar huis te moeten om te voeren, je kan hem al helemaal niet meenemen naar je werk zeg!
Laten we hopen dat hij het overleefd, ik duim voor hem en jouw gezondheid in de tussentijd!
Sarada
12-09-2007, 08:50 PM
Tja heb al zitten denken om hem mee te nemen, maja, wat denkt me baas daarvan, en hoe moet ik het beesje naar me werk krijgen, is weliswaar niet zo ver, maar ik ga altijd op de fiets. En met hem iedere dag de tram in zie ik ook niet zo zitten. En op zich gaat het wel, t is niet ver fietsen, en ik kan ook mijn schoonmoeder vragen of die smiddags dan nog een keertje wil komen. Dan krijgt hij voldoende regelmatig eten. En ja over 3-4 weekjes is het al een minikatje en niet meer zo kwetsbaar. De oudere poezen vinden jonkies toch altijd wel leuk.
Zeg wie weet er wat van Anneke van der Stap ?? Blijkt dat zij ook into manga en anime was
( is nu op tv , Peter R Devries )
Riekie
12-09-2007, 10:45 PM
Jaa, dat heb ik net op telegraaf.nl gelezen! best wel vet dat ze ook into manga was ja, een stuk minder dat ze bruut vermoord is. Zieke geest(en) die dit gedaan heeft/hebben>.>
Ann-chan
12-10-2007, 10:33 AM
okay, dat heb ik dus gemist..... maar komt waarschijnlijk omdat ik peter r. de vries belachelijk vind en de telegraaf een roddelkrant, maar je zou denken dat het ook in AD ofzo had gestaan en die lees ik toch iedere dag :/
en er zijn toch best veel mensen into anime/manga dezer dagen? ik had eerst op school mijn One Piece polsbandje aan en ik zat zo in de klas, en ik zag de hele tijd dat er een meisje mijn richting op zat te kijken zo vanuit mijn ooghoek en ik kijk d'r zo aan van "wat is jouw probleem dan?" zegt ze tegen me: jouw One Piece polsbandje is ZO cute *___* ik: "O___O; WUT"
en er was eerst ook die nerd die naast me bleach zat te lezen op school XDDD en ik zat eerst ook naast iemand in de metro die Jmusic zat te luisteren en tegenover zag ik toen ook iemand met een Gravitation tas o___O; dus.... t valt toch best mee zou ik zeggen XD
Riekie
12-10-2007, 10:45 AM
Ja, dat vind ik dus ook: Peter. r. de vries vind ik belachelijk<---wát een mafkees en de telegraaf ja, dat is en blijft een roddelkrant maar om toch een beetje up-to-date te blijven bekijk ik wel die site dagelijks; ook al is het meer privé crap en onbenullig nieuws..zéér vaak dan. Het liefst lees ik gewoon het noordhollandsch dagblad maarja, dan is zo'n site makkelijker...
erg he.
Ann-chan
12-10-2007, 02:20 PM
meh als ik op internet nieuws wil lezen ga ik naar nu.nl en als ik zin heb in nieuws met een heleboel onzin d'rbij dan ga ik naar geenstijl.nl xD
neuh, is niet erg een site is wat dat betreft wel een stuk overzichtelijker. een krant moet je de hele tijd omslaan en er staat niet op de voorpagina wat er allemaal instaat, terwijl dat op een site wel zo is. Alles staat in links op de voorpagina en je kiest dan zelf wel wat je wilt lezen :)
Sarada
12-10-2007, 02:57 PM
Tja ik kijk het nooit eigenlijk, alleen toen hoorde ik het woord manga vallen, dacht van heeejj, dat moeten we even volgen.
Wel leuk hoe ze iedere 5 minuten de anime/manga hobbie een droomwereld noemden, echt zo van, wat de boer niet kent vreet hij ook niet, ja, want supporteren voor de voetbal is WEL belangrijk en nuttig.
en er zijn toch best veel mensen into anime/manga dezer dagen? ik had eerst op school mijn One Piece polsbandje aan en ik zat zo in de klas, en ik zag de hele tijd dat er een meisje mijn richting op zat te kijken zo vanuit mijn ooghoek en ik kijk d'r zo aan van "wat is jouw probleem dan?" zegt ze tegen me: jouw One Piece polsbandje is ZO cute *___* ik: "O___O; WUT"
Bij mij op school zt er vroeger 1 jongen die ook anime keek ( DBZ dan) maar dat was nogal een irritant ventje, dus ja, daar had ik nie veel aan. Ik was toen eigenlijk daarna een beetje gestopt ermee, tot een collega van me zei 'joh je moet naruto gaan kijken!', en haar man, inmiddels, kijkt ook anime, en een andere collega van me leest ook een of andere manga, en de stagaire laatst, een chinees, was ook helemaal into. Ging hij op de werkvloer effe BANKAI schreeuwen .... jaaa rustig maar ....
en ik zat eerst ook naast iemand in de metro die Jmusic zat te luisteren
hahahha jaaaa dat doe ik ookkkk, misschien was ik het wel :33 hahah maar ik schaam me er altijd voor U__________U;;;; maar niemand begrijpt het ook, mn moeder en broer enzo doen er allemaal vet lacherig over! U____U;;; dus meestal doe ik het volume van mn ipod een stuk zachter als er in de trein veel mensen in de buurt zitten :( stom he!? luisteren jullie er zonder blikken of blozen naar? :(
Riekie
12-11-2007, 11:41 AM
Ach, mijn ringtoon en sms toon zijn van Suwabe Junichi en de Teriyaki Boyz..dussss:D
Naja, 't kan mij niet zo echt veel schelen, iedereen luistert weer naar iets anders. Je hebt namelijk ook mensen die helemaal gek op Hollands gejank zijn, en dat vind ik dan weer walgelijk, maar goed, ieder zijn ding toch?
Ann-chan
12-11-2007, 04:41 PM
^precies lol
@twsl: als je in de omgeving r'dam woont had je het best kunnen zijn? XD maar ze woonde geloof ik in een van die gaten in de omgeving van spijk, want ze stapte bij ons in centrum uit en meestal gaan die mensen dan met de bus naar zo'n gat XD
maar ik luister onbeschaamd naar Jmusic in de metro/trein/whatever, maar ik vind het wel altijd een beetje raar als ik er de eerste x met iemand over praat.... weet je wel... voelt altijd of je iets heel raars van jezelf moet opbiechten .___.; maar mensen reageren vaak heel positief dus ach :3
Ann-chan
12-24-2007, 03:07 PM
Nog een fijne kerst toegewenst aan alle Nederlanders hier~ :D
Riekie
12-31-2007, 03:21 PM
Alvast....een gelukkig Nieuwjaar toegewenst aan alle Nederlands-sprekenden:D:D
Ann-chan
12-31-2007, 05:43 PM
hetzelfde~ <3333
Riekie
12-31-2007, 06:19 PM
Dank jeeee!:D
Riekie
01-01-2008, 07:25 PM
Hmm...ik ben nu m'n auto theorie aan het leren voor komende maandag en ik ben echt zó'n sukkel>.> Ik kan borden en alles makkelijk onthouden maar VOORRANG verlenen vind ik het moeilijkste dat er is>.< Iedereen zegt juist dat dat 't makkelijkst is maar voor mij niet:(
Aargh, ben echt bang dat ik volgende week wéér zak, op m'n vader z'n verjaardag nog wel....
Help!
Oja, mijn broer zei nog van; ja, je kan nu beter de hele tijd aan je theorie gaan en dan als je die hebt gaan lessen voor je praktijk...maar ik weet het niet...miss was het toch verstandiger om én te leren én te lessen (ik heb al een héél lange tijd niet gelest omdat ik het niet zo prettig vind (instructeur=blegh) dus ik dacht van; als ik nou gewoon een hele tijd ga leren voor m'n theorie, dan heb ik die en kan ik daarna gaan lessen voor m'n examen....maar waarschijnlijk was dat dus niet zo'n goed idee>.<
Ik hoop maar dat ik 't volgende week haal!
hahaha sorry voor m'n uitbarsting, moest even! Hoe is het allemaal met jullie?!
CloudStrife
01-01-2008, 10:59 PM
can i join?
Ann-chan
01-02-2008, 09:45 AM
@CloudStrife: are you Dutch? XD
waaah Riekie doe je best~ het is kut, maar je kan het halen hoor :) ik ben ook 2x gezakt voor m'n theorie >__<; wat je kan proberen is (als dat kan bij jouw CBR bureau) dat je 2 examens op 1 dag doet ofzo. Er is vaak heel veel verschil in de toetsen namelijk ^^ zo heb ik hem ook gehaald. 1ste x die dag was ik met 11 fout gezakt XD toen deed ik hem nog een x en toen haalde ik hem met 5 fout..... en dat examen was ook veel makkelijker.... dan moet je als je gezakt bent aan die balie vragen of je op de reservelijst mag voor de volgende x en dan kan je als er nog plek is bij het volgende examen zitten.
en ik vond voorrang verlenen ook het allermoeilijkste hoor :/ ik zou als ik jou was voorlopig even 1 lesje nemen, gewoon om te kijken of het je nog een beetje ligt.... als je lang niet gereden hebt kan het namelijk zijn dat je "uit vorm" bent, zeg maar XD en dan is het beter om wat extra lesjes te nemen :>
ik heb trouwens in de tussentijd mijn rijbewijs gehaald :DDDD wel pas bij de 4e keer examen maar toch XDDDD ik was zooooo blij hé ik zat keihard te janken gewoon XDDD die vent echt zo .....gaat het? o___ô; lol
en ja ik heb wel een leuk nieuwjaar gehad <3333 wij hebben het geluk dat de mensen die een stukje verderop tegenover ons wonen altijd duizenden euro's aan siervuurwerk kopen dus wij hebben naast ons eigen vuurwerk ook altijd een hele mooie show tegenover ons XD
iedereen hier ook een leuke jaarwisseling gehad?
hahahaha keileuk ann-chaaaaaaaaaaannn~~ gefeliciflappeltaaarttttt ^_____________^;;;;;;;; wat goed! =DD als je het de 4de keer niet gehaald zou hebben dan moest je weer een hele speciale rij-examen afleggen ofzoiets he? =D (volgens mij had mn moeder dat ooit gedaan :( ) een tante van mij die is ook de hele tijd bezig met dr rijlessen en ze zit de hele tijd te klagen over koppeling dit, schakeling dat, en dat ze het nooit zal kunnen leren xDD hoe zit dat bij jullie? :D ze heeft het op dit moment zo hoog zitten dat ze besloten heeft om in een automaatje te lessen xD schijnt veel makkelijker te zijn O___O;;;
maarrrrrrrr ik heb het heel erg naar mn zin gehad met oud&nieuw hoor dat is altijd 1 van de mega zeldzame dagen dat je legaal champagne mee mag drinken met je ouders *yay* ik voel me dan altijd heel volwassen en stoer hahaha xDD
oeww ik hoop dat je het haalt riekkk~~ kzal voor je duimen :) *duimt* ^^
Ann-chan
01-02-2008, 12:06 PM
^LAWL underage much? XD Ik mag legaal champagne drinken maar ik haat alcohol lol ik heb netjes aan de amé (soort nepwijn zonder alochol, vet lekker <3) gezeten XDDDD ik associeer alcohol ook niet echt met volwassenheid, meer het omgekeerde lol als je er normaal mee om kan gaan XD alhoewel ik zo'n Don met zo'n fancy pak en dan zo'n tumbler met whisky on the rocks wel stoer vind ja XDDDDD
thanks~ ik heb hem nu zo'n maandje :> en ja als je de 4e x gezakt bent moet je bij rijkswaterstaat examen doen >__>; dat is zogenaamd makkelijker en ze houden rekening met je als je paniekaanvallen krijgt enzo, je mag gewoon zeggen dat je d'r ff mee ophoud en dan zet je hem aan de kant en mag je ff lopen ofzo en dan weer doorgaan.... maar ik had echt ZO m'n buik vol van dat geles.... ik kan prima autorijden maar ik leg nogal veel druk op mezelf tijdens zo'n examen en dan faal ik keihard T___T; dus dan zit je weer te lessen en nix te leren :/ mijn instructeur vond het zo raar dat ik iedere keer zakte omdat ik het prima kan >__>;
maar een automaat is makkelijker ja, vooral als je moeite hebt met schakelen/koppeling etc. want dat heb je namelijk niet bij een automaat XD je hebt 3 standen: rijden, achteruit en parkeren. maakt niet uit of je hem nou in achteruit of vooruit zet, je hoeft alleen maar je gas in te duwen en het ding rijd XD dus hoef je ook niet op te schakelen of whatever.... maar in NL heerst nogal het gevoel dat automaten voor mietjes die niet kunnen rijden zijn >__>; mijn ouders in Japan waren zo geschokt toen ik dat zei LOL ze vroegen me waarom wij in hemelsnaam in een schakelauto rijden (in Japan is net als in Amerika bijna alles automaat).... dat is dus vooral omdat mijn pa automaten voor mietjes vind XD maar tis wel een stuk makkelijker :)
Riekie
01-02-2008, 02:18 PM
Daank jullieee *hug*
Wat goed Ann!!! Eindelijk de druk van je af om het te halen!
Ik ben en blijf een stresskip dus als die examens eraan komen dan kan je me wel opvegen^^ Ik ga nu gewoon ff goed leren voor m'n theorie want ja; 3x is scheepsrecht he:D
Ben echt een loosert als ik het nu niet haal!
Oowja, nee dat kan niet meer bij ons>.> dat is sinds juli 2007 afgeschaft. Ik moet dan dus als ik een nieuwe toets wil doen éérst naar huis (of naar de rijschool) en dan via internet of de telefoon een nieuwe afspraak maken>.> wat een gedoe he. Dus, altijd weer een maand later....>.<
Miss ga ik even aan mn ma vragen of ze me straks in de auto wat dingen wil laten zien, bij kruisingen enzo, en wie er dan dus voorrang heeft..(ja, zo'n sukkel ben ik...ik kan het echt niet *schud hoofd*).
Oowja...zo ben ik dus ook:D automaten zijn voor sukkels die niet kunnen autorijden^^ hahahaha, het is ZO veel makkelijker (je hoeft niks te doen) en daarom vind ik het dus ook eng. In Amerika heb ik een keer (een klein stukje) in de automaat gereden..man, wat was ik bang! Hahahahaha ik mocht niets doen en kon niets doen..ja, alleen gassen! <--nee, dat was niet voor mij weggelegd:D
Maar ik dacht juist dat Japan ook van de schakelbakken was i.p.v. automaat. Kijk, automaat is een stuk makkelijker ja, maar neej, dat had ik niet verwacht:D
Ann-chan
01-02-2008, 02:35 PM
^nee hoor, das alleen hier~ als je een Japanse auto hier koopt zit er gewoon een schakelaar in (wij hebben zelf een Mazda dus) maar als je in Japan een auto koopt is het allemaal automaat XD in de fabrieken hier houden ze daar namelijk rekening mee.... in Europa houden mensen gewoon meer van schakelbakken dan van automaten XD
Ann-chan
01-28-2008, 11:22 AM
om maar ff op te houden met het money and you topic vol the spammen XDDDD
Ooh, thanks for the book tip! Do you know one which handles kana too? I was at some blog and wrote down to books from that site, called: 'Japanese for everyone' and 'A guide to learning Japanese'. Lol, I got a big ol' map dedicated to japanese but it's not about 'reading the kana/kanji' as well>.> just one page about kana..not helpful.
aww thanks, we had icky chicken soup...not good.
and yeah, about the internships you're going through right now. You've got way more experience than her. How can you possibly learn something when you just need to go to some school once a week? Nothing I say. When I was in nursing school my internships were looooong. 5 days a week for 10 weeks straight..horrid I tell ya, but that is the best way to learn the job. Atleast, my opinion.
WOAH, you earnt alot of money at appie, so they do pay well^^ lol, I am way too old to get a job there>.> Still, glad that my one job pays alot, though not so happy about the taxes etc. Stupid government.
EDIT: help with the Genki V1 please! I've come across I site which sells Genki material but...which one/what do I need>.< Help!
oh mijn broer heeft "a guide to learning japanese" volgens mij, van TMA nog, maar das niet zo'n goede vind ik, want je leert alleen spreken en niet lezen (ookal wordt er wel kana in behandeld, de woordjes staan bijvoorbeeld alleen in romanji, niet in kanji)
Ik heb zelf Genki v1 gekocht bij een speciale afdeling van een boekhandel in een van de afdelingen van mijn school, maar ik heb ze ook gezien bij de Japan bookshop in Amstelveen en wellicht hebben ze ze ook gewoon bij scheltema in A'dam, want daarvan was die afdeling ook ^^ Genki v1 behandelt in het begin vooral kana en daarna gaat het verder op kanji, Genki v2 gaat helemaal over kanji. D'r zit als het goed is ook een werkboek bij en daarin kan je oefenen met schrijven enz.
ik weet niet hoe goed het in dat opzicht is, ik kende al de kana al toen ik dit boek ging gebruiken ^^; maar voor kanji is het best handig, d'r staat precies bij hoe je ze schrijft en wat voor verschillende betekenissen ze kunnen hebben en in welke woorden het het meest gebruikt wordt <3
lol kippensoep.... ik vind dat lekker XDDDD maar ik had asperges YUM <333 XD
mjah, vooral bij lesgeven is het belangrijk dat je veel ervaring opdoet anders zit je echt altijd maar wat aan te kloten daar en heb je geen ervaring met onverwachte situaties enzo :T verder leer je ook niet echt omgaan met kinderen en heb je geen tijd om te groeien of te werken aan je leervragen/competenties als je maar zo kort en weinig lesgeeft =___=;
en mjah twas niet echt veel 4,30 ofzo per uur is natuurlijk een hongerloon, maar omdat ik zo bizar veel werkte bracht het wel wat op ja XDDD in de laatste maand had ik zo ongeveer elke dag gewerkt en 2 keer op zondag (= dubbel uitbetaald) en toen kreeg ik in Japan dus nog betaald was 670 euro ofzo <333333 ik zo: yeah ik heb betaald gekregen~ en het is VEEL *O*/ iedereen: echt, hoeveel? ik: honderd duizend yen <3 rest: O___O WUT. mijn zusje werkte namelijk ook parttime maar die verdiende vrij weinig xD
Riekie
01-30-2008, 06:02 PM
Dankje voor de tips!<33333
Dan moet ik die van A guide to learning japanese dus schrappen van m'n lijstje! ik wil namelijk ook de kana e d zien, en niet alleen maar in romaji>.> Je wilt het leren of je wil het niet^^
ooh, ja das zeker een hongerloontje ja, maar 4,30..maar dat was toen wel denk ik het minimumloon voor een bepaalde leeftijd. En jaa man, in de weekenden werken tikt lekker aan! dubbel uitbetaald is<3333
heb je trouwens al wel iets in gedachten om te gaan doen? Miss is een baantje als afwasser in een restaurant iets voor je? moet je wel tegen smerige borden kunnen>.<
trouwens nog een vraag wat Japan betreft, sorry; is het daar echt zo duur?
ik vraag dit omdat ik daar een au-pair baantje kon krijgen en die vrouw waarmee ik mailde zei dat ik dan máár 20,000 yen zou verdienen per maand, nou das omgerekend 127....niks dus. Mijn ouders zeggen dat je daarvan bijna niks kan doen, vooral niet in Tokyo e d..maar ik ben benieuwd of dat ook echt zo is.
Kijk ik verdien nu 2x zoveel en hoef daar maar een dagen voor te werken maar toch....
Ik ga trouwens meteen ff sites af om die boeken te vinden!
Ann-chan
01-30-2008, 06:26 PM
nah vraag maar raak over Japan, ik weet er ondertussen wel wat over en ik hoop toch echt om er zelf ooit nog te gaan werken ^^;
mjah ik was/ben 19 dus das minimum loon jah >__>; en over baantje, tja liefst in een winkel ofzo, geen horeca, daar ben ik gewoon té onhandig voor XDDDD ik wacht t nog ff af, ik heb nu zowieso geen tijd voor een baantje met m'n stage :T
anyways, dat dingen in Japan heel duur zijn is een ontzettend achterhaald begrip van voor de euro =__=; dingen in Japan zijn namelijk net zo duur of soms zelfs goedkoper dan hier :T bijv. mcdonalds lol een menu kost bijna de helft van wat het hier kost XDDDD
alleen sommige dingen als fruit en bepaalde groenten blijven duur omdat ze ondanks het goede klimaat vrij weinig zelf verbouwen :\ maar ja als je er echt gaat wonen.... alhoewel je aan de andere kant bij iemand in huis woont, er eten krijgt etc.... dan is die 130 euro dus je zakgeld elke maand .___.; je moet dan voor jezelf afwegen of je dat het waard vind of niet ^^ en Tokyo is over het algemeen gewoon normaal. Kyoto is de duurste stad van Japan geloof ik XD alles tot aan het eten toe is duurder vanwege de grote hoeveelheden toeristen uit Amerika -____-; maar tis er wel leuker dan Tokyo lol :P vind ik dan XDDDD maar mijn sentiment ligt ook meer in de Kansai regio dan Kantou haha~ alhoewel ik niet kan ontkennen dat Tokyo gewoon vet tof is natuurlijk, maar ik voel me er veel minder thuis dan in Osaka/Kyoto/Kobe <3
btw: als ergens op een site niet duidelijk v1 of v2 staat, v1 van Genki is rood, v2 groen XD
Sarada
01-30-2008, 10:45 PM
maar een automaat is makkelijker ja, vooral als je moeite hebt met schakelen/koppeling etc. want dat heb je namelijk niet bij een automaat XD je hebt 3 standen: rijden, achteruit en parkeren. maakt niet uit of je hem nou in achteruit of vooruit zet, je hoeft alleen maar je gas in te duwen en het ding rijd XD dus hoef je ook niet op te schakelen of whatever.... maar in NL heerst nogal het gevoel dat automaten voor mietjes die niet kunnen rijden zijn >__>; mijn ouders in Japan waren zo geschokt toen ik dat zei LOL ze vroegen me waarom wij in hemelsnaam in een schakelauto rijden (in Japan is net als in Amerika bijna alles automaat).... dat is dus vooral omdat mijn pa automaten voor mietjes vind XD maar tis wel een stuk makkelijker :)
Ja zou op zich wel makkelijk zijn, schakelen is niet echt moeilijk, maar onze auto is nogal oud, en bij het wegrijden vanuit stilstand doet hij soms wel moeilijk, en ja, dat schakelen gaat toch ook best stroef met zo'n ouwe bak.
Hé Riekie je gaat dus echt over een tijdje naar Japan?
Riekie
01-31-2008, 01:10 PM
nah vraag maar raak over Japan, ik weet er ondertussen wel wat over en ik hoop toch echt om er zelf ooit nog te gaan werken ^^;
mjah ik was/ben 19 dus das minimum loon jah >__>; en over baantje, tja liefst in een winkel ofzo, geen horeca, daar ben ik gewoon té onhandig voor XDDDD ik wacht t nog ff af, ik heb nu zowieso geen tijd voor een baantje met m'n stage :T
anyways, dat dingen in Japan heel duur zijn is een ontzettend achterhaald begrip van voor de euro =__=; dingen in Japan zijn namelijk net zo duur of soms zelfs goedkoper dan hier :T bijv. mcdonalds lol een menu kost bijna de helft van wat het hier kost XDDDD
alleen sommige dingen als fruit en bepaalde groenten blijven duur omdat ze ondanks het goede klimaat vrij weinig zelf verbouwen :\ maar ja als je er echt gaat wonen.... alhoewel je aan de andere kant bij iemand in huis woont, er eten krijgt etc.... dan is die 130 euro dus je zakgeld elke maand .___.; je moet dan voor jezelf afwegen of je dat het waard vind of niet ^^ en Tokyo is over het algemeen gewoon normaal. Kyoto is de duurste stad van Japan geloof ik XD alles tot aan het eten toe is duurder vanwege de grote hoeveelheden toeristen uit Amerika -____-; maar tis er wel leuker dan Tokyo lol :P vind ik dan XDDDD maar mijn sentiment ligt ook meer in de Kansai regio dan Kantou haha~ alhoewel ik niet kan ontkennen dat Tokyo gewoon vet tof is natuurlijk, maar ik voel me er veel minder thuis dan in Osaka/Kyoto/Kobe <3
btw: als ergens op een site niet duidelijk v1 of v2 staat, v1 van Genki is rood, v2 groen XD
@sarada: Nou...ik hoop het!! ik ben aan het zoeken voor een au-pair baantje daar, alleen helaas nog niet echt veel gewilligen^^
@Ann: Okeej, dankje voor de tips!! Jaa...Tokyo is een gigantisch grote stad, en alhoewel die andere drie dat ook zijn, zijn ze toch kleiner en anders, miss wel gezelliger dan Tokyo. Klinkt trouwens alsof je bijna overal al bent geweest heej in Japan, cool!!
Wat de prijzen betreft; ik had eigenlijk misschien wel gedacht dat Okinawa het duurst zou zijn wat betreft toeristen. Naja, daar zit het amerikaanse leger als het goed is dus..
over die boekjes: wel moeilijk om ze te vinden zeg! ik heb nu een (amerikaanse???) site gevonden maar da's ook wel echt het enige. Ik zal nog wel ff kijken op nederlandse sites, hopelijk hebben ze ze daar, of op ebay..terwijl ik het daar nog niet op kon vinden helaas.
Ann-chan
01-31-2008, 07:41 PM
nou lol Kyoto/Kobe/Osaka/Hiroshima/etc. waren allemaal ook heel groot, maar het centrum is daar wat obscuurder.... daar moet je namelijk echt de weg weten/je weg in het metrostelsel kunnen vinden wil je heel het centrum kunnen zien lol in Tokyo is het zoveel makkelijker met de Yamanote en gewoon Tokyo Eki lol dat is je gateway naar zo ongeveer alles XD
ik ben nog niet overal geweest D: Ik wil volgende x ook graag naar Nagoya eigenlijk... en ooit ook nog een x naar het zuiden (ben wel 1x in Hiroshima + eiland bij Hiroshima geweest maar verder nog niet) ik wil heeeeel graag een x naar Okinawa lol XD (toerisme valt daar best heel erg mee hoor, alleen wonen er meer amerikanen dan gemiddeld omdat de legerbasis daar is, er komen eigenlijk vooral toeristen uit eigen land die willen surfen enzo) want het lijkt veel dat Osaka/Kyoto/Kobe, maar die liggen allemaal maar zo ongeveer 30/60 min van elkaar vandaan XD van Kyoto naar Osaka was superkort, het langste duurde van mijn gat naar Kyoto met de trein lol
muts wat zei ik nou tegen je? XD je hoeft ze helemaal niet op internet te kopen als je ze niet kan vinden lol ze hebben ze bij Japanbookshop... jij woont toch in die omgeving? XD en bij ons in donner (=scheltema/selexys) hebben ze ze geloof ik ook :T hebben jullie geen studieboeken afdeling daar in A'dam? bij ons is er gewoon een sectie voor Japanse taalstudies lol daar hebben ze trouwens ook "Kanji & Kana" dat zijn groene boeken en iemand die ik ken in Belgie (ze studeert Japans) gebruikt die voor d'r studie en ze zei dat die ook goed zijn ^^
okay, ik heb ff gekeken op de selexys site, op de een of andere manier geeft hij me de boeken wel op de literatuurlijst voor TMA, maar niet als ik gewoon op de site zoek :T naja ISBNnetjes:
GENKI 1 TEXT 9784789009638 Prijs: 35,00
GENKI 1 WORKBOOK 9784789010016 Prijs: 24,95
kzou t voorlopig maar ff daar bij laten, het zijn best dikke boeken namelijk XD als je het nou nix vind ofzo heb je dan tenminste niet al dat geld verspilt aan v2.... t kost ook niet nix ofzo >__<; oh wacht.... ik heb nu door hoe je ze toch kunt bestellen op die site XD
ga hier (http://www.studentenboek.nl/sites/gianotten/bgn.asp?typescherm=zoeken&intToDo=12&intBLID=2&intBedrijf=4&return=) heen en tik gewoon "Genki" in. Dan krijg je 3 opties, 1 is het leerboek van v2 (beats me waarom ze het wb niet hebben :T) en die andere 2 zijn dus v1 TB en WB~ zie maar wat je er mee doet, je kunt ze online krijgen (alhoewel ik bij selexys nooit erop vertrouw dat ze het ook echt in voorraad hebben T___T) en je kunt ze bij JapanBookshop in Amstelveen kopen <3 (kweet trouwens niet wat ze daar kosten, wie weet kost het meer @__@; )
Riekie
02-04-2008, 02:12 PM
Klinkt echt vet allemaal ann! Maarre..wat de weg niet weten of moeten weten in die steden; ik denk dat ik zelfs zou verdwalen op het station in Tokyo, ook al is het daar zo 'makkelijk' met al die lijnen^^ lol, ook al weet ik precies hoe en wat ik moet doen en waar ik moet zijn dan nog raak ik gestresst en ben dan bang om ergens verkeerd uit te komen, hahaha.
Jaaaaa neej ik weet ook dat ik bij die boekenzaken moet kijken maar ik kom nooit in Amsterdam of Amstelveen zelfs nog nooit geweest, dus daarom vind ik t 'makkelijker' om het van internet te halen, waars ook nog met korting als het op eBay staat. En die boeken zijn toch gewoon in het Engels hé?
Wel ziek dat die boeken zó duur zijn! naja, zolang het mij Japans gedeeltelijk kan leren ben ik al blij...miss maar ff op m'n verlanglijstje zetten! *evil me*
Ann-chan
02-04-2008, 02:27 PM
looooooooooool nee het is echt makkelijk lol je moet gewoon zo'n boekje kopen met zo'n kaartje d'rin xD staan niet alle stations op maar wel de grootste vaak. verder hangt er in de metro zelf ook altijd een kaartje.
ja tis in het Engels XD whut ben je nog nooit bij japanbookshop geweest OAO; waaaarrrroooommmmmmmmm?! als ik er zo dichtbij woonde leefde ik daar lol ik moet mijn mangafix XD
uh tja, studieboeken he :T is altijd asoduur.........